İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )
Ders Bilgileri
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK II |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
PSY110 |
Bahar |
3 |
0 |
3 |
6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Dr. Öğr. Üyesi Ayhan DEMİRCİ |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Dersin amacı örnek bir problem cümlesi üzerinden istatistiksel model kurma ve analiz yaparak sonuçları rapor etmeyi öğrenmektir. Bu kapsamda SPSS paket programı üzerinden temel bazı istatistiksel yöntemlerin uygulaması üzerinde durulacaktır. |
İçeriği |
Bilimsel araştırmanın konusu,bilimsel araştırma süreci,araştırma dizaynı,ölçüm,veri toplama teknikleri,örnekleme,bilimsel etik. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Öğrenci, bilimsel araştırmanın tanımını yapabilir,bilimsel araştırma sürecini anlatabilir |
2 |
Araştırma tasarımı yapabilir |
3 |
Örnekleme sürecini anlatabilir |
4 |
Anket tasarlayabilir |
5 |
Nicel veya nitel analiz yapabilir
|
6 |
Veri analizi sonuçlarını yorumlayarak araştırma raporu hazırlayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Temel İstatistik Kavramları |
Senkron |
2 |
Olasılık Dağılımları (Binom, Poisson, Hipergeometrik, Normal) |
Senkron |
3 |
Olasılık Dağılımları (Binom, Poisson, Hipergeometrik, Normal) |
Senkron |
4 |
Tahmin Teorisi |
Senkron |
5 |
Tahmin Teorisi |
Senkron |
6 |
Anket ve Anket Hazırlama Teknikleri |
Senkron |
7 |
Hipotez Testleri (Karar Teorisi) |
Senkron |
8 |
Ara Sınav |
Çevrimiçi |
9 |
z-Testi |
Senkron |
10 |
z-Testi |
Senkron |
11 |
t-Testi |
Senkron |
12 |
t-Testi |
Senkron |
13 |
f-Testi (ANOVA) |
Senkron |
14 |
f-Testi (ANOVA) |
Senkron |
15 |
Raporlama ve Raporlama Örnekleri |
Senkron |
16 |
Son Sınav |
Çevrimiçi |
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri (Şeref KALAYCI) |
|
|
2 |
Uygulamalı İstatistik II (Alaaddin Başar, Erkan Oktay) |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Öğrenci, bilimsel araştırmanın tanımını yapabilir,bilimsel araştırma sürecini anlatabilir |
10 |
1͵2 |
2 |
Araştırma tasarımı yapabilir |
3 |
1͵2 |
3 |
Örnekleme sürecini anlatabilir |
2 |
1͵2 |
4 |
Anket tasarlayabilir |
10 |
1͵2 |
5 |
Nicel veya nitel analiz yapabilir
|
2 |
1͵2 |
6 |
Veri analizi sonuçlarını yorumlayarak araştırma raporu hazırlayabilir. |
2͵5 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
1 |
24 |
24 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
20 |
20 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
1 |
6 |
6 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
14 |
14 |
16 |
Son Sınav |
1 |
1 |
1 |
|
150 |