İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji ( %30 İngilizce )

Ders Bilgileri

ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLER
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
PSY436 Bahar 3 0 3 5

Ön Koşulu Olan Ders( ler ) yok
Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Demet BUYURGAN
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Dersin amacı, öğrencinin çocuk koruma ve bakım sistemleri konusunda bilgi sahibi olması ve eleştirel düşünmeyle varolan yaklaşım ve hizmetleri çözümleyerek sorgulaması ve yeni hizmet modelleri konusunda öngörü sahibi olmasıdır.
İçeriği Korunma ihtiyacı içerisindeki çocuklar için verilen bakım modelleri ve hizmetleri: evlat edinme, koruyucu aile, çocuk yuva ve yurtları, vs.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Dersin sonunda öğrenci; Türkiye'de çocuğun değeri ve çocuk hakları
2 Çocuğun Korunması ve Çocuk İhmal-İstismarı
3 Türkiye'de çocuğun korunmasına tarihsel bakış
4 Türkiye'de çocuk koruma sistemi
5 Bakım standartları
6 Türkiye'de çocuklara yönelik bakım sistemleri: aile ortamında bakım seçenekleri
7 Türkiye'de çocuklara yönelik bakım sistemleri: kurum ortamında bakım seçenekleri hakkında bilgi sahibi olur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse giriş ve film gösterimi ders anlatma ve sunum
2 Çocuğun ihmali ve istismarı ders anlatma ve sunum
3 Çocuğun ihmali ve istismarı ders anlatma ve sunum
4 Çocuğun korunması ders anlatma ve sunum
5 Çocuğun korunması ders anlatma ve sunum
6 Türkiye'de çocuk koruma sistemi ders anlatma ve sunum
7 ara sınav
8 Sokak çocukları ile çalışma ders anlatma ve sunum
9 Sığınmacı ve göçmen çocukların korunması ders anlatma ve sunum
10 Önleme çalışmaları ders anlatma ve sunum
11 Çocukla görüşme ders anlatma ve sunum
12 Çocukla görüşme ders anlatma ve sunum
13 Oyun terapisi ders anlatma ve sunum
14 Öğrenci sunumları ve ders değerlendirmesi ders anlatma ve sunum
15 Öğrenci sunumları ve ders değerlendirmesi ders anlatma ve sunum
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Karataş, K. (2001). Toplumsal Değişme ve Aile, Toplum ve Sosyal Hizmet. 12(2).
2 Karataş, K. (2007). Türkiye'de Çocuk Koruma Sistemi ve Koruyucu Aile Uygulamaları Üzerine Bir Değerlendirme, Toplum ve Sosyal Hizmet, 18(2).

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %40 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Dersin sonunda öğrenci; Türkiye'de çocuğun değeri ve çocuk hakları 1͵2͵11͵13 1͵2
2 Çocuğun Korunması ve Çocuk İhmal-İstismarı 9͵12͵13 1͵2
3 Türkiye'de çocuğun korunmasına tarihsel bakış 1͵2͵10͵11͵12 1͵2
4 Türkiye'de çocuk koruma sistemi 1͵2͵15͵16 1͵2
5 Bakım standartları 15͵16͵17 1͵2
6 Türkiye'de çocuklara yönelik bakım sistemleri: aile ortamında bakım seçenekleri 1͵2͵16͵17 1͵2
7 Türkiye'de çocuklara yönelik bakım sistemleri: kurum ortamında bakım seçenekleri hakkında bilgi sahibi olur. 1͵2͵12͵13 1͵2
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
8 Ara Sınav 1 3 3
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 0 0 0
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
16 Son Sınav 1 3 3
  96