Mühendislik Fakültesi
Endüstri Mühendisliği

Ders Bilgileri

İNGİLİZCE I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
FLE101 Güz 3 0 3 3

Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili İngilizce
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr. Gör. Uğur HARBELİOĞLU
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders öğrencilerin kendi alanlarındaki terminolojiyi baz alarak dil becerilerini geliştirmeyi amaçlar. İletişimsel (Communicative) yöntem kullanılmaktadır.
İçeriği Haftada 3 saat olan bu ders, öğrencilerin kariyer hedeflerini gerçekleştirmek için ihtiyaç duydukları dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu amaçla, ders öğrencilere gerçek hayat senaryolarında farkındalık yaratmak için ve öğrencilerin pratik yapmaları için temel kavramlar ve örnek fırsatlar sunmaktadır. Ayrıca, öğrencilere kendi uzmanlık alanlarında çalışmak için ihtiyaç duydukları dil becerilerini pratik yapma olanağı sağlar.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek
2 İlgili terminolojiyi ayırt etmek
3 Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek
4 Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak
5 Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak
6 Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Subjects within engineering Listening for specific information Simple Present and Simple Past Tenses Scanning a text for information Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
2 Discussing a prototype Calculations Permission and necessity (modal verbs) Talking about design considerations Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
3 Units and measurements Weights and measures Inspection and quality control Possibility and probability Writing a short inspection report İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
4 Testing The passive Testing Strength and stiffness Anlatma, Tartışma
5 Reading text “The Millau Viaduct” Maglev technology Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
6 Forces and motion Prepositions of location Jet propulsion Thrust, speed, velocity, and acceleration Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
7 Circuit essentials Resistance Electrical safety Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
8 ARA SINAV
9 Warning instructions Text reference words Semiconductors Diodes, LEDs, and transistors Past simple and present perfect Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
10 Guessing meaning from context Talking about capacitor ratings using small numbers Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
11 SUNUM HAFTASI Sunum
12 SUNUM HAFTASI Sunum
13 Writing a short report The language of computers Connecting words Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
14 Logic gates Describing a network Anlatma, Tartışma, İşitsel Metot, İletişimsel Metot, Görev Odaklı Metot
15 SON SINAV İÇİN KONULARIN TEKRARI Anlatma, Tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Engineering 1 Peter Astley and Lewis Lansford, Oxford University Press

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 %30 Ara Sınav Ara Sınav
2 %60 Son Sınav Son Sınav
3 %10 Ara Proje Ara Proje

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek 16͵18 1͵2͵3
2 İlgili terminolojiyi ayırt etmek 16͵18 1͵2͵3
3 Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek 16͵18 1͵2͵3
4 Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak 16͵18 1͵2͵3
5 Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak 16͵18 1͵2͵3
6 Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek 16͵18 1͵2͵3
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
1 Ders Süresi 14 3 42
2 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
3 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
4 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
5 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
6 Atölye 0 0 0
7 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
8 Ara Sınav 1 1 1
9 Kısa Sınav 0 0 0
10 Ödev 0 0 0
11 Ara Proje 1 6 6
12 Ara Uygulama 0 0 0
13 Son Proje 0 0 0
14 Son Uygulama 0 0 0
15 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
16 Son Sınav 1 1 1
  90