Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Ve Yazılım Mühendisliği
Ders Bilgileri
MATEMATİK I |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
MAT103 |
Güz |
4 |
0 |
4 |
6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
İngilizce |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş ALLAHVERDİ |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu dersin amacı, mühendislik matematiğinin temel konularından limit, türev ve integralin matematiksel bir bütünlük içinde verilmesidir. |
İçeriği |
Fonksiyonlar, fonksiyonların grafiklerini çizme, limit hesaplama, türev bulma, belirsiz integral alma. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Fonksiyonların grafiklerini çizebilme
|
2 |
Fonksiyonların limitlerini hesaplayabilme
|
3 |
Fonksiyonların türevlerini alabilme
|
4 |
Bazı özel fonksiyonların integrallerini bulabilme
|
5 |
İngilizce olarak matematik terimlerini anlayabilme
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Lineer denklemler ve eşitsizlikler
|
Klasik ders anlatma |
2 |
Polinomlar
|
Klasik ders anlatma |
3 |
Rasyonel ifadeler
|
Klasik ders anlatma |
4 |
Fonksiyonlar
|
Klasik ders anlatma |
5 |
Logaritmik ve Üstel Fonksiyonlar
|
Klasik ders anlatma |
6 |
Konikler
|
Klasik ders anlatma |
7 |
Trigonometrinin temelleri
|
Klasik ders anlatma |
8 |
Ara Sınav |
Ölçme |
9 |
Trigonometrinin temelleri
|
Klasik ders anlatma |
10 |
Limit Hesabı
|
Klasik ders anlatma |
11 |
Türev
|
Klasik ders anlatma |
12 |
Türev
|
Klasik ders anlatma |
13 |
Türevin uygulamaları
|
Klasik ders anlatma |
14 |
İntegrale giriş
|
Klasik ders anlatma |
15 |
Genel Tekrar
|
Klasik ders anlatma |
16 |
Son Sınav |
Ölçme |
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
George B. Thomas Jr., Maurice D. Weir, Joel R. Hass
Thomas’ Calculus, 12th Edition.
|
|
|
2 |
W. Michael Kelley, The Humongous Book of Calculus Problems, Penguin Group, 2006.
|
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Fonksiyonların grafiklerini çizebilme
|
1͵7 |
1͵2 |
2 |
Fonksiyonların limitlerini hesaplayabilme
|
1͵7 |
1͵2 |
3 |
Fonksiyonların türevlerini alabilme
|
1͵7 |
1͵2 |
4 |
Bazı özel fonksiyonların integrallerini bulabilme
|
1͵7 |
1͵2 |
5 |
İngilizce olarak matematik terimlerini anlayabilme
|
1͵7 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
4 |
56 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
4 |
8 |
32 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
16 |
Son Sınav |
1 |
3 |
3 |
|
150 |