Meslek Yüksekokulu
İnşaat Teknolojisi
Ders Bilgileri
MEKANİK-STATİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ITP122 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. H.TURGAY ATINÇ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Yapı Bilimi eğitimini , önlisans seviyesinde gören öğrencilerin , yapı ve denge ilişkisini anlamalarını sağlamak.İleri safhalarda edinilecek , yapı analiz ve boyutlama becerilerine ,ön hazırlık yapmak |
İçeriği | Kuvvet , vektör , bileşke kuvvet , rijit cisimlerde etkileri ve denge bilgisinin verilmesi.Basit taşıyıcı sisitemlerin tanıtım ve incelenmesi.Sürtünme kavramı ve uygulamaları.Moment kavramının anlatılması.Yapı analizine esas , temel yaklaşım ve hesap yöntemini açıklanması |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Matematik-Fizik ve mekanik ilişkisini önemini açıklar |
2 | Yerçekiminin , dengedeki yeri ve önemi gösterir. |
3 | Varsayım ve hayalgücünün , teknik problem çözümüne katkısını açıklar |
4 | Dengenin , yaşamımızdaki yerini değerlendirir. |
5 | Yapı biliminin , ekonomik ve sosyal yaşama etkisini gösterir. |
6 | Toplumsal gelişmede yapı ve denge değerlendirmesi yapar. |
7 | Teknik sorunlara , mantıksal yaklaşımla açıklık getirir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Mekanik ve mekanikte statiğin tanımı | Anlatım |
2 | Maddesel noktaların statiği | Anlatım |
3 | Mesnet tipleri ve özellikleri | Anlatım |
4 | Üç ve iki boyutlu dengenin tanımı ve denge kuralları | Anlatım |
5 | Dış yük tanımı, tekil ve yayılı yükler | Anlatım |
6 | Değişik yük bileşimlerinin ağırlık merkezlerinin ve mesnet tepkilerinin hesabı | Anlatım |
7 | Ara sınavı | |
8 | Sürtünme kavramının tanımı, yatayve düşey ağırlık etksinde denge | Anlatım |
9 | Eğik düzlemde ,sürtünmesiz ve sürtünmeli denge | Anlatım |
10 | Basit kiriş ve konsol kiriş tanımı, özellikleri | Anlatım |
11 | Değişik yük altında , basit ve konsol kiriş mesnet tepkileri hesabı | Anlatım |
12 | Kafes kiriş tanımı ve kullanım alanları,mesnet tepkisi hesabı | Anlatım |
13 | Kafes kiriş mesnet tepkileri ve çubuk kuvvetleri hesap prensipleri | Anlatım |
14 | Problemler ve Çözümleri | Anlatım |
15 | Son Sınav | Son Sınav |
16 |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Ders notları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %20 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %20 | Ara Sınav | Ara Sınav |
3 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Matematik-Fizik ve mekanik ilişkisini önemini açıklar | 2͵5 | 1͵2͵3 |
2 | Yerçekiminin , dengedeki yeri ve önemi gösterir. | 2͵5 | 1͵2͵3 |
3 | Varsayım ve hayalgücünün , teknik problem çözümüne katkısını açıklar | 2͵5 | 1͵2͵3 |
4 | Dengenin , yaşamımızdaki yerini değerlendirir. | 2͵5 | 1͵2͵3 |
5 | Yapı biliminin , ekonomik ve sosyal yaşama etkisini gösterir. | 2͵5 | 1͵2͵3 |
6 | Toplumsal gelişmede yapı ve denge değerlendirmesi yapar. | 2͵5 | 1͵2͵3 |
7 | Teknik sorunlara , mantıksal yaklaşımla açıklık getirir. | 2͵5 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 2 | 2 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 1 | 2 | 2 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
8 | Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |