Meslek Yüksekokulu
İnşaat Teknolojisi
Ders Bilgileri
MATEMATİK II |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
MAT102 |
Bahar |
3 |
0 |
3 |
3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Öğr. Gör. Emre ÜNAL |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Temel matematik bilgisini öğrencilere öğretmek |
İçeriği |
Lise 1, Lise 2, Lise 3 matematik bilgilerini geliştirerek öğrencilere aktarmak |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Konular hakkında genel bilgi ve problem çözme alışkanlıklarının kazandırılmasını açıklar. |
2 |
Matematik bilgisinin diğer derslere uygulanmasını gösterir. |
3 |
Matematiksel düşünce sistemi geliştirilmesini gösterir. |
4 |
Doğru ve hızlı kararlar verebilme yeteneğinin geliştirilmesini değerlendirir. |
5 |
Matematik dersinin hayata uygulanmasını gösterir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Trigonometri |
Anlatım |
2 |
Vektörler |
Anlatım |
3 |
Vektörler |
Anlatım |
4 |
Matrisler |
Anlatım |
5 |
Determinant |
Anlatım |
6 |
Fonksiyonlar |
Anlatım |
7 |
Türev |
Anlatım |
8 |
Ara sınav |
Ara sınav |
9 |
Türev |
Anlatım |
10 |
Türev uygulamaları |
Anlatım |
11 |
İntegral |
Anlatım |
12 |
İntegral |
Anlatım |
13 |
İntegral uygulamaları |
Anlatım |
14 |
Genel uygulamalar |
Anlatım |
15 |
Öğretilen konular hakkında öğrenci düşünceleri |
Anlatım |
16 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Mehmet Göre Ders Notları |
|
|
2 |
İTÜ Yayınları |
|
|
3 |
Mecvut Lise 1, Lise 2, Lise 3 Matematik Ders Kitapları |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%20 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
3 |
%20 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Konular hakkında genel bilgi ve problem çözme alışkanlıklarının kazandırılmasını açıklar. |
1͵2͵4 |
1͵2͵3 |
2 |
Matematik bilgisinin diğer derslere uygulanmasını gösterir. |
1͵2͵4 |
1͵2͵3 |
3 |
Matematiksel düşünce sistemi geliştirilmesini gösterir. |
1͵2͵4 |
1͵2͵3 |
4 |
Doğru ve hızlı kararlar verebilme yeteneğinin geliştirilmesini değerlendirir. |
1͵2͵4 |
1͵2͵3 |
5 |
Matematik dersinin hayata uygulanmasını gösterir. |
1͵2͵4 |
1͵2͵3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
2 |
5 |
10 |
8 |
Ara Sınav |
2 |
1 |
2 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
7 |
7 |
16 |
Son Sınav |
1 |
1 |
1 |
|
90 |