Meslek Yüksekokulu
Diyaliz
Ders Bilgileri
DİKSİYON VE BEDEN DİLİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
OSD301 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Pelin ÖZÜÖLMEZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Kişisel ve mesleki yaşamda etkili iletişim kurabilmek amacıyla sözlü ve sözsüz iletişimin temel özelliklerini; sözlü iletişimde dili, dil ötesi unsurları ve beden dilini etkili kullanmanın iletişime katkısını kavratmak ve edinilen bilgi ve becerileri uygulama becerilerini geliştirmek. |
İçeriği | Konuşma nedir? Konuşma bir ihtiyaç mıdır? Konuşmayı bozan etkenler. İyi bir konuşmacının nitelikleri. Konuşma eyleminin dört temel ögesi. Diksiyon nedir? Diksiyonun amaçları. Diksiyon eğitiminin faydaları. Sesler ve özellikleri. Başlıca konuşma kusurları. Vurgu ve tonlama. Konuşma türleri. Beden dili. Çocuk ve Beden dili. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Özel hayatta ve meslek hayatında kendilerini etkili bir biçimde ifade edebilme. |
2 | Topluluklara söz söyleyebilme, sunum yapabilme |
3 | Konuşmalarda ses tonunu ve nefesini etkili kullanabilme. |
4 | Bedensel duruş, göz teması, jest, mimik ve hareketleri etkili biçimde kullanabilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Konuşma kavramı ve temel özellikleri. | Ders Anlatımı |
2 | İyi bir konuşmacının nitelikleri. | Ders Anlatımı |
3 | Diksiyon kavramı ve diksiyon eğitiminin amaçları, faydaları. | Ders Anlatımı |
4 | Türkçenin sesleri, özellikleri. Nefes çalışmaları. | Ders Anlatımı |
5 | Diksiyon: Telaffuz, konuşma kusurları. | Ders Anlatımı |
6 | Diksiyon: Vurgu, Cümle vurgusu. Metinler üzerinde çalışmalar. | Ders Anlatımı |
7 | Ara Sınav | |
8 | Diksiyon: Sözcük grubu vurgusu, sözcük vurgusu. Metinler üzerinde çalışmalar. | Ders Anlatımı |
9 | Diksiyon: Tonlama. Metinler üzerinde çalışmalar. | Ders Anlatımı |
10 | Metin türleri, konuşma türleri. Farklı türlerin dil ötesi unsurların kullanımına etkisi. | Ders Anlatımı |
11 | Beden Dili: Mimikler, jestler ve bedenin duruşu. Uygulama çalışmaları. | Ders Anlatımı |
12 | Beden dilinin olumlu ve olumsuz kullanımı. Uygulama çalışmaları. | Ders Anlatımı |
13 | Beden Dili: Sözlü ve sözsüz iletişimde mekanın kullanımı. | Ders Anlatımı |
14 | Çocuğun beden dili. Eğitim ortamlarında sözsüz iletişim unsurlarının kullanımı. | Ders Anlatımı |
15 | Beden dilinin kültürel boyutu. Uygulama çalışmaları. | Ders Anlatımı |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Özdemir, Emin. Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı. Remzi Kitabevi, İstanbul, 1992. | ||
2 | Özçelebi, Suat. Konuşmak ve Anlaşılmak, Sözsüz İletişim ve Beden Dili. Sita Yay. 1998. | ||
3 | Baltaş, Zuhal; Baltaş Acar. Beden Dili, İletişim Becerinizin Anahtarı Sessiz Diliniz. Remzi Kitabevi, İstanbul 1999. | ||
4 | Fast, Julius. Beden Dili- Siz Sussanız da Bedeniniz Konuşuyor, çev: Adalet Çelbiş, Kuraldışı Yayıncılık, İstanbul, 1999. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Özel hayatta ve meslek hayatında kendilerini etkili bir biçimde ifade edebilme. | ||
2 | Topluluklara söz söyleyebilme, sunum yapabilme | ||
3 | Konuşmalarda ses tonunu ve nefesini etkili kullanabilme. | ||
4 | Bedensel duruş, göz teması, jest, mimik ve hareketleri etkili biçimde kullanabilme. |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
60 |