Meslek Yüksekokulu
Diyaliz
Ders Bilgileri
NEFROLOJİ II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
DYZ216 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Hüsniye EKİNGEN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu derste böbreğin anatomisi, böbreğin fizyolojisi ve üriner sistem hastalıkları ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçeriği | Böbreklerin temel işlevleri ve düzenlenmesi. KBY’de etiyoloji ve klinik (üremik sendrom). Asit baz dengesi ve bozuklukları. Renal replasman tedavilerine genel bakış endikasyon ve kontrendikasyonlar. Sıvı-Elektrolit Denge Bozuklukları Kronik hemodiyaliz hastasında tedavinin yeterliliği ve uygun hemodiyaliz reçetesinin yazılması. HD sırasında görülen komplikasyonlar ve tedavisi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Kronik böbrek hastalığının tanımı ve nedenlerini açıklar |
2 | Doğuştan ve kalıtsal böbrek hastalıklarını tanımlar. |
3 | Çocuklarda kronik böbrek yetmezliği ile ilgili bilgileri listeler. |
4 | Türkiyede Renal Replasman Tedavilerinin Durumunu açıklar. |
5 |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Kronik böbrek hastalığının tanımı ve nedenleri | Anlatım, Tartışma |
2 | Böbrek yetmezliğinde metabolik değişiklikler (H.Tansiyon, hipertansiyon, kardiyovasküler sistem, sinir sistemi, renal osteodisirofi, hemotopoietik sistem, GİS, immun sistem) | Anlatım, Tartışma |
3 | KBY'de konservatif tedaviler, renal replasman tedavilerine genel bakış | Anlatım, Tartışma |
4 | Endikasyon ve kontrendikasyonlar | Anlatım, Tartışma |
5 | Akut böbrek yetmezliği, nefrotik ve nefritik sendrom, tubüler hastalıklar, hipertansiyon ve tedavisi | Anlatım, Tartışma |
6 | Türkiyede renal replasman tedavilerinin durumu | Anlatım, Tartışma |
7 | Vucutta sıvı elektrolik dağılımı, Na, K, Ca, fosfor, asit baz bozuklukları | Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Renal fonksiyon değerlendirmesi | Anlatım, Tartışma |
10 | idrar yolu enfeksiyonları | Anlatım, Tartışma |
11 | Doğuştan ve kalıtsal böbrek hastalıkları | Anlatım, Tartışma |
12 | Çocuklarda kronik böbrek yetmezliği | Anlatım, Tartışma |
13 | KBY'de ilaçlar, böbrek ve diyaliz etkileşimi | Anlatım, Tartışma |
14 | Renal transplantasyon | Anlatım, Tartışma |
15 | Diabetik Nefropati | Anlatım, Tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Ders notları |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Kronik böbrek hastalığının tanımı ve nedenlerini açıklar | 1͵2͵5 | 1 |
2 | Doğuştan ve kalıtsal böbrek hastalıklarını tanımlar. | 5͵6͵7͵8 | 1͵2 |
3 | Çocuklarda kronik böbrek yetmezliği ile ilgili bilgileri listeler. | 5͵6͵7͵8͵9 | 1͵2 |
4 | Türkiyede Renal Replasman Tedavilerinin Durumunu açıklar. | 3͵4͵5͵6͵7 | 1͵2 |
5 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |