Meslek Yüksekokulu
Adalet
Ders Bilgileri
TÜRK ANAYASA HUKUKU | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ADL115 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | öğr.gör.HAVİN ÖNER GÖREN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Türk anayasacılığının tarihsel gelişimi, 1982 Anayasasının yapılışı ve genel özellikleri; 1982 Anayasası ile kurulan yasama yürütme ve yargı organlarının işleyişi ve temel hak ve özgürlükler hakkında öğrencilerin genel çerçevede bilgi edinmelerini sağlamak. |
İçeriği | 1876 Anayasası, 1921 ve 1924 Anayasaları; 1961 Anayasası hakkında öğrenciler tanıtıcı bilgilendirildikten sonra 1982 Anayasasının belirgin özellikleri; Türkiye Cumhuriyeti Devletinin temel ilkeleri; 1982 Anayasasında temel hak ve özgürlükler, 1982 Anayasasında yasama organı ve yürütme ile ilişkileri ile yargı organının genel esasları anlatılacaktır. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Osmanlı-Türk anayasacılığı ile batı anayasacılığını karşılaştırır. |
2 | 1921 Anayasasının özelliklerini sıralar. |
3 | 1924 Anayasası ile getirilen demokrasinin nasıl bir demokrasi olduğunu ve bunun uygulamadaki sakıncalarını belirtir. |
4 | 1982 Anayasasının yapılışını yorumlar. |
5 | 1982 Anayasasının hangi yönleriyle katı anayasa olduğunu tespit eder. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Osmanlı-Türk anayasacılık hareketleri ile batı anayasacılık hareketlerinin karşılaştırılması. Yazılı anayasa öncesi anayasacılık hareketleri (Senedi i | ANLATIM,TARTIŞMA |
2 | 1876 Kanuni Esasisi ve 1909 Değişiklikleri ve 1921, 1924 ve 1961 Anayasaları | ANLATIM,TARTIŞMA |
3 | 1982 Anayasası’nın Oluşumu ve Genel Özellikleri | ANLATIM |
4 | 1982 Anayasası’na göre Cumhuriyetin Temel Nitelikleri (1) | ANLATIM,TARTIŞMA |
5 | 1982 Anayasası’na göre Cumhuriyetin Temel Nitelikleri (2) | ANLATIM,TARTIŞMA |
6 | 1982 Anayasası’nda Temel Hakların Sınırlandırılması ve Durdurulması | ANLATIM,TARTIŞMA |
7 | ARA SINAV | |
8 | 1982 Anayasası’nda Yasama organı, nitelikleri, kompozisyonu | ANLATIM,TARTIŞMA |
9 | 1982 Anayasası’nda Yasama Organının görev ve yetkileri | ANLATIM,TARTIŞMA |
10 | 1982 Anayasası’nda Yürütme Organının oluşumu ve diğer organlarla ilişkileri, yürütmenin işlemleri ve olağanüstü yönetim usulleri | ANLATIM,TARTIŞMA |
11 | 1982 Anayasası’nda Yürütme Organının oluşumu ve diğer organlarla ilişkileri | ANLATIM,TARTIŞMA |
12 | 1982 Anayasası’nda Yargı Organı’nın anayasal ilkeleri ve Yüksek Mahkemeler | ANLATIM,TARTIŞMA |
13 | 1982 Anayasası’na göre Anayasa Mahkemesi’nin yapısı görev ve yetkileri | ANLATIM,TARTIŞMA |
14 | GENEL DEĞERLENDİRME | ANLATIM,TARTIŞMA |
15 | GENEL DEĞERLENDİRME | ANLATIM,TARTIŞMA |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | 1- Yavuz Atar, Türk Anayasa Hukuku, Mimoza yay., Konya 2007. 2- Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku, Ekin Kitabevi, Bursa 2008. | Ergun Özbudun, Türk Anayasa Hukuku , Yetkin Yay., İstanbul 2006. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı-Türk anayasacılığı ile batı anayasacılığını karşılaştırır. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
2 | 1921 Anayasasının özelliklerini sıralar. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
3 | 1924 Anayasası ile getirilen demokrasinin nasıl bir demokrasi olduğunu ve bunun uygulamadaki sakıncalarını belirtir. | 1͵2͵3͵8͵14 | 1͵2 |
4 | 1982 Anayasasının yapılışını yorumlar. | 1͵2͵8͵11 | 1͵2 |
5 | 1982 Anayasasının hangi yönleriyle katı anayasa olduğunu tespit eder. | 1͵2͵4͵6 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 3 | 3 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 1 | 3 | 3 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
60 |