Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
İç Mimarlık
Ders Bilgileri
MAKET YAPIM TEKNİKLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ICM375 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Tuğçe KEMER |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin genel amacı, öğrencilerin bugüne kadar edindikleri bütün teorik ve pratik bilgileri gelecekteki işleriyle ilişkilendirebilmelerini sağlamaktır. Aynı zamanda kendilerine ait tasarım ideolojilerini ve muhtemel temsil niteliklerini çıkarıp yaratmaları istenmektedir. Bu bakımdan söz konusu ders, gelecekte iş yaşamınızda veyahut günlük hayatınızda sizin için çok yararlı olabilecek bir kimliğe dair ilk fikirlerin şekillenmeye başlamasına yöneliktir.Ayrıca, çağdaş ve ilerideki küresel perspektifin analizi ve entegrasyonu, muhtemel eğilimlerin incelenmesi ve araştırılması, bununla birlikte öngörülü ve fütürist bir çevrenin kavranması ve tasarlanması konularında çalışılmaktadır. |
İçeriği | Bu derste öğrenciler ilk muhtemel tasarım ideolojilerini ve kimliklerini tanımlayacaktır.Sonrasında, bu bulguları kendi seçecekleri bir iç mimari veya çevresel tasarım projesinde temsil edeceklerdir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Tasarımda çağdaş ve güncel küresel bakış açıları ve eğilimleri analizedebileceklerdir, |
2 | Çağdaş ve güncel küresel bakış açılarını kendi projelerine uyarlayabileceklerdir, |
3 | Profesyonel ve kişisel bir tasarım kimliği geliştirebileceklerdir, |
4 | Bireysel ve grup çalışmasının önemini tanıyabileceklerdir. |
5 | Muhtemel bir kavramsal tasarım ideolojisi ve kimliği tanımlayabileceklerdir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | 1.1. a) Derse giriş ve ders içeriğine dair tartışma b) İlk ödev bildirimi ve görüşülmesi 1.2. Sketch Problem I | Öğrencilerhazırlıklı olmalı ve sketch problem(küçük sınav) için gerekli malzemelerinihazır bulundurmalı |
2 | Birinci ödevin geliştirilmesi ve kritik verilmesi | 3 ila 5 kişilik bir grup oluşturulup ödevin çalışılması |
3 | a) Birinci ödevin teslimi: Grup Çalışması b) Birinci ödevin sunumu | Birinci ödev için oluşturulan grup fikriniyansıtacak müzik içeren bir Powerpointsunum ya da video haırlanması |
4 | 4.1. a) Yapılan sunum üzerine tartışma ve geribildirim yapılması b) İkinci ödevbildirimi ve tartışma: Bireysel çalışma, konseptin önceden tanımlanması c) İkinciödev üzerine ilk fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi 4.2. İkinci ödevin geliştirilmesi,tartışılması ve kritik verilmesi | Araştırma ve konseptin oluşturulması |
5 | İkinci ödevin geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi | Araştırma ve konseptin oluşturulması |
6 | İkinci ödevin geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi | İkinci ödev için A1 sunum paftasıhazırlanması |
7 | a) İkinci ödevin teslimi: Bireysel Çalışma, Konsept b) İkinci ödevin sunumu | İkinci ödev için A1 sunum paftasıhazırlanması |
8 | 8.1. Üçüncü ödev bildirimi ve tartışma: Bireysel çalışma, fonksiyonel bir mekan veçevresi üzerine odaklanma 8.2. Sketch Problem II | Fonksiyonel bir mekan ve çevresiüzerine odaklanma |
9 | 9.1. Üçüncü ödevin teslimi: Dördüncü ödevin bildirimi: Skeçler ve 3 Boyutlu örnekler9.2. Dördüncü ödevin geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Fonksiyon ve3B'lar | Skeçler ve üç boyutlu örnekleringeliştirilmesi ve mekanın fonkiyonununtanımlanması |
10 | Dördüncü ödevin sunumu | Önceki kritiklere uygun olarak projenin geliştirilmesi |
11 | Dördüncü ödevin sunumu | |
12 | 12.1. a) Yapılan sunum üzerine tartışma ve geribildirim yapılması b) Final ödevibildirimi ve tartışma 12.2. Bireysel stüdyo kritikleri ve final projesi üzerinde tartışma | Projenin geliştirilmesi ve sonlandırmaya başlanması |
13 | Bireysel stüdyo kritikleri ve final projesi üzerinde tartışma | Projenin geliştirilmesi ve sonlandırmaya başlanması |
14 | Bireysel stüdyo kritikleri ve final projesi üzerinde tartışma | Projenin geliştirilmesi ve sonlandırmaya başlanması |
15 | Projenin teslimi ve sunumu | Projenin ödevinin hazırlanması |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | İnternet bazlı kaynaklar | ||
2 | Mimari Maketler, Mustafa Akgün, İTÜ, Birsen Yayınevi 2007 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Tasarımda çağdaş ve güncel küresel bakış açıları ve eğilimleri analizedebileceklerdir, | 11͵12͵15 | 1͵2 |
2 | Çağdaş ve güncel küresel bakış açılarını kendi projelerine uyarlayabileceklerdir, | 2͵10͵11͵12 | |
3 | Profesyonel ve kişisel bir tasarım kimliği geliştirebileceklerdir, | 10͵11͵12 | |
4 | Bireysel ve grup çalışmasının önemini tanıyabileceklerdir. | 11͵12͵13 | |
5 | Muhtemel bir kavramsal tasarım ideolojisi ve kimliği tanımlayabileceklerdir | 12 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |