İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme ( İngilizce )
Ders Bilgileri
İNGİLİZCE IV | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
FLE202 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Okt. Sena TEKELİ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders öğrencilerin kendi alanlarında dil becerilerini geliştirmeyi amaçlar. 'Communicative' yöntem kullanılmaktadır. |
İçeriği | Haftada 3 saat olan bu ders, öğrencilerin kariyer hedeflerini gerçekleştirmek için ihtiyaç duydukları dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu amaçla, ders öğrencilere gerçek hayat senaryolarında farkındalık yaratmak için ve öğrencilerin pratik yapmaları için temel kavramlar ve örnek fırsatlar sunmaktadır. Ayrıca, öğrencilere kendi uzmanlık alanlarında çalışmak için ihtiyaç duydukları dil becerilerini pratik yapma olanağı sağlar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek |
2 | İlgili terminolojiyi ayırt etmek |
3 | Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek |
4 | Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak |
5 | Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak |
6 | Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ünite 5. Project Management 2 Okuma: Product Review: Team Player Dinleme ve Konuşma: Relating a Similar Experience Yazma: Writing an e-mail to a co-worker | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
2 | Ünite 6. Risk Management Okuma: Risk Management Dinleme ve Konuşma: Stating Agreement Yazma: Writing a memo | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
3 | Ünite 7.Fraud 1 Okuma: CEO Indicated in Corruption Scandal Dinleme ve Konuşma: Bringing up Past Experiences Yazma: Writing a code of Conduct for a Company | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
4 | Ünite 8. Fraud 2 Okuma: A Drop in the Bucket Dinleme ve Konuşma: Stressing a Point Yazma: Writing an Announcement of a Change in Store Policy | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
5 | Ünite 9. Preventing a Shrinkage Okuma: Section 13: Shrinkage Dinleme ve Konuşma: Delivering Bad News Yazma: Writing a Memo to Employees | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
6 | Ünite 10. Bankruptcy Okuma: Bankruptcy Dinleme ve Konuşma: Asking about the Future Yazma: Writing a Letter | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
7 | Ara Sınav için Konuların Tekrarı | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ünite 11. Downsizing Okuma: Lana Corp. Responds to Recession Dinleme ve Konuşma: Talking about Necessities Yazma: Writing a Petition to an Employee | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
10 | Ünite 12. Evaluations Okuma: Annual Job Performance Evaluation Dinleme ve Konuşma: Setting Goals Yazma: Writin a List of Goals | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
11 | Yazma Sınavı | |
12 | Ünite 13. Business Ethics Okuma: This is Your Business Dinleme ve Konuşma: Describing Significant Changes Yazma: Writing a Short Article | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
13 | Ünite 14. Workplace Conflict 1 Okuma: Introduction to Conflict Resolution Dinleme ve Konuşma: Expressing Appreciation Yazma: Writing a Report on a Mediation Meeting | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
14 | Ünite 15. Workplace Conflict 2 Okuma: Workplace Conflict: What Would You Do? Dinleme ve Konuşma: Giving Advice Yazma: Writing a Request | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
15 | Son Sınav için Konuların Tekrarı | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Management II, Career Path | Virginia Evans- Jenny Dooley- Henry Brown Express Publishing |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %30 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
3 | %10 | Kısa Sınav | Kısa Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek | 14 | 1͵2͵3 |
2 | İlgili terminolojiyi ayırt etmek | 14 | 1͵2͵3 |
3 | Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek | 14 | 1͵2͵3 |
4 | Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak | 14 | 1͵2͵3 |
5 | Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak | 14 | 1͵2͵3 |
6 | Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek | 14 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |