İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme ( İngilizce )
Ders Bilgileri
MATEMATİK II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
MAT104 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Cengiz TUNÇ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrenciye matematiksel kavramları anlama ve kullanabilme , fonksiyonel düşünebilme yeteneğini geliştirme ve bu yeteneğini günlük hayatında ve iş yaşamında kullanabilme alışkanlığını kazandırmaktır. |
İçeriği | Fonksiyonlar , tümevarım ve tümdengelim , diziler ,trigonometri,üstel ve logaritmik fonksiyonlar,limit,türev ve uygulamaları,integral ve uygulamaları |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | fonksiyon kavramını analiz edebilme ve fonksiyonel düşünme yeteneğini geliştirme |
2 | toplam ve çarpım sembollerini kullanabilme |
3 | limit kavramını analiz edebilme ve uygulayabilme |
4 | türev kavramını ve uygulamalarını analiz edebilme ve kullanabilme |
5 | integral kavramını analiz edebilme ve uygulamalarını yapabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | fonksiyon ve fonksiyon çeşitleri | yüz yüze tanımlama ve örnekle anlatım |
2 | doğrusal,tek ve çift, mutlakdeğer, tamdeğer,sabit fonksiyonlar. | yüz yüze tanımlama ve örnekle anlatım |
3 | fonksiyonlarda işlemler(toplama,çıkarma,çarpma,bölme ve bileşke) | yüz yüze tanımlama ve örnekle anlatım |
4 | Bir fonksiyonun tersi | yüz yüze tanımlama ve örnekle anlatım |
5 | polinomlar ve polinomlarda işlemler. | yüz yüze tanımlama ve örnekle anlatım |
6 | İkinci dereceden denklemler ve fonksiyonlar, parabol. | yüz yüze tanımlama ve örnekle anlatım |
7 | Trigonometrik fonksiyonlar ve özellikleri | yüz yüze tanımlama ve örnekle anlatım |
8 | Üstel ve logaritmik fonksiyonlar | yüz yüze tanımlama ve örnekle anlatım |
9 | Vize sınavı | Klasik soru cevap yazılı sınav |
10 | Yümevarım ve tümden gelim,toplam ve çarpım sembolleri ve özellikleri | yüz yüze tanımlama ve örnekle anlatım |
11 | limit ve süreklilik | yüz yüze tanımlama ve örnekle anlatım |
12 | türev ve uygulamaları | yüz yüze tanımlama ve örnekle anlatım |
13 | türev ve uygulamaları | yüz yüze tanımlama ve örnekle anlatım |
14 | integral ve uygulamaları | yüz yüze tanımlama ve örnekle anlatım |
15 | integral ve uygulamaları | yüz yüze tanımlama ve örnekle anlatım |
16 | Son Sınav | Klasik soru cevap yazılı sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Calculus | Sherman K. Stein | |
2 | CALCULUS AND ANALAYTINC GEOMETRY | Fısher and Zıebur | |
3 | Matematik ı-ıı | Yusuf GÜL |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | fonksiyon kavramını analiz edebilme ve fonksiyonel düşünme yeteneğini geliştirme | 1͵4͵6͵8͵9͵10 | 1͵2 |
2 | toplam ve çarpım sembollerini kullanabilme | 1͵4͵6͵8͵12 | 1͵2 |
3 | limit kavramını analiz edebilme ve uygulayabilme | 1͵4͵6͵8 | 1͵2 |
4 | türev kavramını ve uygulamalarını analiz edebilme ve kullanabilme | 1͵4͵6͵8 | 1͵2 |
5 | integral kavramını analiz edebilme ve uygulamalarını yapabilme | 1͵4͵6͵8 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 28 | 28 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 47 | 47 |
16 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
150 |