İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme ( İngilizce )
Ders Bilgileri
İNGİLİZCE II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
FLE102 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Okt. Sena TEKELİ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders öğrencilerin kendi alanlarında dil becerilerini geliştirmeyi amaçlar. 'Communicative' yöntem kullanılmaktadır. |
İçeriği | Haftada 3 saat olan bu ders, öğrencilerin kariyer hedeflerini gerçekleştirmek için ihtiyaç duydukları dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu amaçla, ders öğrencilere gerçek hayat senaryolarında farkındalık yaratmak için ve öğrencilerin pratik yapmaları için temel kavramlar ve örnek fırsatlar sunmaktadır. Ayrıca, öğrencilere kendi uzmanlık alanlarında çalışmak için ihtiyaç duydukları dil becerilerini pratik yapma olanağı sağlar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek |
2 | İlgili terminolojiyi ayırt etmek |
3 | Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek |
4 | Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak |
5 | Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak |
6 | Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ünite 12. Branding Okuma: Report Dinleme ve Konuşma: Discussing Risk Yazma: Writing an Essay about Brand Extension | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
2 | Ünite 13. Marketing Okuma: Marketing Dinleme ve Konuşma: Offering a Comprise Yazma: Writing an e-mail | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
3 | Ünite 14. Competition Okuma: Against the Odds: Toyland's Success Story Dinleme ve Konuşma: Bringing up an Example Yazma: Writing an e-mail to a Supervisor | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
4 | Ünite 15. Customer Relations Okuma: Improving Customer Relations Dinleme ve Konuşma: Making an Apology Yazma: Filling out a Customer Complaint Report | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
5 | Ünite 1. Management Style 1 Okuma: Performance Review Dinleme ve Konuşma: Describing Potential Effects Yazma: Filling out the Performance Review | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
6 | Ünite 2. Management Style 2 Okuma What Kind of Manager are You? Dinleme ve Konuşma: Describing Personal Experience Yazma: Writing a Letter of Recommendation | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
7 | Ara Sınav için Konuların Tekrarı | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ünite 3. Management Style 3 Okuma: Democratic Management Style Dinleme ve Konuşma: Giving a Warning Yazma: Writing a Report | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
10 | Ünite 4. Starting a Business Okuma: Advice Column Dinleme ve Konuşma: Proposing a Plan Yazma: Fillin out an e-mail | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
11 | Yazma Sınavı | |
12 | Ünite 5. Business Strategy Okuma: Pamphlet Dinleme ve Konuşma: Agreeing with an Opinion Yazma: Filling out the Feedback Form | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
13 | Ünite 6. Business Models Okuma: Small Business Times Dinleme ve Konuşma: Changing Topics Yazma: Filling out the Assignment | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
14 | Ünite 7. Costs and Expenses Okuma: Accounting FAQs Dinleme ve Konuşma: Asking about needs Yazma: Filling out the e-mail | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
15 | Son Sınav için Konuların Tekrarı | Communicative Method, Task-Based Method, Audio Lingual Method |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Management II, Career Path | Virginia Evans- Jenny Dooley- Henry Brown Express Publishing |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %30 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
3 | %10 | Kısa Sınav | Kısa Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerini geliştirmek | 14 | 1͵2͵3 |
2 | İlgili terminolojiyi ayırt etmek | 14 | 1͵2͵3 |
3 | Yeni kelime bilgisini gözden geçirmek için kişisel stratejiler geliştirmek | 14 | 1͵2͵3 |
4 | Kelimeleri çeşitli akademik konuşma, dinleme, yazma ve okuma alıştırmalarında kullanmak | 14 | 1͵2͵3 |
5 | Öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarında gerekli olan çeşitli konuları tartışmak | 14 | 1͵2͵3 |
6 | Çeşitli okuma metinlerini değerlendirmek | 14 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |