İktisadi, İdari Ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret Ve Lojistik ( İngilizce )
Ders Bilgileri
EKONOMİYE GİRİŞ II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ECO102 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Gökçe MANAVGAT |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu derste ekonominin makroekonomik boyutlarına giriş yapılacaktır. Temel makroekonomik analizleri anlamaya çalışmak ve makroekonomik sorunları yorumlayabilmek bu dersin temel hedefini oluşturmaktadır. Bu kapsamda toplam harcama ve toplam gelir denkliğine dayalı basit Keynesyen çözümlenme ve ekonomideki istikrasızlıkların nasıl önlenebileceği yönelik politika uygulamalarını üzerinde durulmaktadır. Ayrıca Türkiye ekonomisinden örneklerle temel makroekonomik göstergeler incelenmektedir. |
İçeriği | Ekonomik büyüme, işsizlik, enflasyon, toplam harcama toplam gelir, Basit Keynesyen makroekonomik çözümleme, toplam tüketim fonksiyonu , devletin harcama ve gelir kaynakları, yatırım çarpanı, kamu harcaması çarpanı |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrenciler makroekonominin temel terminolojisini yorumlayabilir. |
2 | Öğrenciler (neo)klasik ve keynesyen paradigmanın ayrımına varır. |
3 | Makroekonomik sorunlar ile bu sorunlar karşısında uygulanacak iktisat politikaları seçer. |
4 | Basit Keynesyen makroekonomik dengeyi biliyor ve yorum getirebilir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ekonomi Politikası ve Mikroekonomi ve Makroekonomi, Ekonomik Sistemler ve Devletin Rolü | İnteraktif yazılı anlatım |
2 | Temel makroekonmik değişkenler ve ilişkiler. Referans modeller: Klasik ve Neoklasik Paradigma | İnteraktif yazılı anlatım |
3 | Makroekonominin Kısa Tarihçesi, Makroekonomik Kaygılar, Makroekonominin Bileşenleri | İnteraktif yazılı anlatım |
4 | Makroekonomide Hükümetin Rolü, Ulusal Çıktının ve Ulusal Gelirin Ölçülmesi | İnteraktif yazılı anlatım |
5 | Ulusal Çıktının ve Milli Gelirin Ölçülmesi, GSYİH'nin Hesaplanması | İnteraktif yazılı anlatım |
6 | Nominal ve Reel GSYİH'ye Karşı, GSYİH Kavramının Sınırlamaları, İşsizlik, Enflasyon ve Uzun Dönem Büyüme | İnteraktif yazılı anlatım |
7 | İşsizliğin Ölçülmesi, İşsizlik Oranının Unsurları, İşsizlik Maliyeti, Enflasyon, Tüketici Fiyat Endeksi, Enflasyonun Maliyeti | İnteraktif yazılı anlatım |
8 | Ara dönem sınav takvimi | Açık uçlu sınav |
9 | Toplam Harcama ve Denge Çıktı Düzeyi, Keynesyen Tüketim Teorisi | İnteraktif yazılı anlatım |
10 | Toplam Harcama ve Denge Çıktı Düzeyi, Keynesyen Tüketim Teorisi | İnteraktif yazılı anlatım |
11 | Denge Çıktısının Belirlenmesi (Gelir), Dengeye Tasarruf / Yatırım Yaklaşımı, Çarpan | İnteraktif yazılı anlatım |
12 | Basit Çarpanın Matematiksel İfadesi, Marjinal Tüketim Eğilimi İlişkisi | İnteraktif yazılı anlatım |
13 | Devletin Harcama ve Vergi Politikasıyla Ekonomiye Katılması, Bütçe Açığı ve Fazlası ve Ekonomide Denge Gelir Düzeyinin Belirlenmesi | İnteraktif yazılı anlatım |
14 | Devletin Harcama ve Vergi Politikasıyla Ekonomiye Katılması, Bütçe Açığı ve Fazlası ve Ekonomide Denge Gelir Düzeyinin Belirlenmesi | İnteraktif yazılı anlatım |
15 | Çalışma Soruları ve Çözümleme | İnteraktif yazılı anlatım |
16 | Son Sınav | Açık uçlu sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Karl E. Case, Ray C. Fair, Sharon M. Oster (2008). Principles of Economics Prentice Hall; 10th Edition | ||
2 | Çolak, Ö. ve diğerleri, ”İktisadın İlkeleri”. Alkım Yayınevi, Ankara, 1996. | ||
3 | S. Dobson & S Palfreman (2014). Introduction to Economics, Oxford University Press |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler makroekonominin temel terminolojisini yorumlayabilir. | 1͵13 | 1͵2 |
2 | Öğrenciler (neo)klasik ve keynesyen paradigmanın ayrımına varır. | 1͵13 | 1͵2 |
3 | Makroekonomik sorunlar ile bu sorunlar karşısında uygulanacak iktisat politikaları seçer. | 1͵13 | 1͵2 |
4 | Basit Keynesyen makroekonomik dengeyi biliyor ve yorum getirebilir | 9͵15 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 28 | 28 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 47 | 47 |
16 | Son Sınav | 1 | 3 | 3 |
150 |