Güzel Sanatlar, Tasarım Ve Mimarlık Fakültesi
Mimarlık
Ders Bilgileri
MAKET YAPIM TEKNİKLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
ARC375 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | YOK |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğrt. Gör. Tuğçe KEMER |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin genel amacı, öğrencilerin bugüne kadar edindikleri bütün teorik ve pratik bilgilerigelecekteki işleriyle ilişkilendirebilmelerini sağlamaktır. Aynı zamanda kendilerine aittasarım ideolojilerini ve muhtemel temsil niteliklerini çıkarıp yaratmaları istenmektedir. Bubakımdan söz konusu ders, gelecekte iş yaşamınızda veyahut günlük hayatınızda sizin içinçok yararlı olabilecek bir kimliğe dair ilk fikirlerin şekillenmeye başlamasına yöneliktir.Ayrıca, çağdaş ve ilerideki küresel perspektifin analizi ve entegrasyonu, muhtemeleğilimlerin incelenmesi ve araştırılması, bununla birlikte öngörülü ve fütürist bir çevreninkavranması ve tasarlanması konularında çalışılmaktadır |
İçeriği | Bu derste öğrenciler ilk muhtemel tasarım ideolojilerini ve kimliklerini tanımlayacaktır.Sonrasında, bu bulguları kendi seçecekleri bir iç mimari veya çevresel tasarım projesini de temsil edeceklerdir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Tasarımda çağdaş ve güncel küresel bakış açıları ve eğilimleri analiz edebileceklerdir, |
2 | Çağdaş ve güncel küresel bakış açılarını kendi projelerine uyarlayabileceklerdir, |
3 | Profesyonel ve kişisel bir tasarım kimliği geliştirebileceklerdir, |
4 | Bireysel ve grup çalışmasının önemini tanıyabileceklerdir. |
5 | Muhtemel bir kavramsal tasarım ideolojisi ve kimliği tanımlayabileceklerdir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | 1.1. a) Derse giriş ve ders içeriğine dair tartışma b) İlk ödev bildirimi ve görüşülmesi 1.2. Sketch Problem I | Teorik |
2 | Birinci ödevin geliştirilmesi ve kritik verilmesi | Teorik-Uygulama |
3 | a) Birinci ödevin teslimi: Grup Çalışması b) Birinci ödevin sunumu | Teorik-Uygulama |
4 | 4.1. a) Yapılan sunum üzerine tartışma ve geribildirim yapılması b) İkinci ödevbildirimi ve tartışma: Bireysel çalışma, konseptin önceden tanımlanması c) İkinciödev üzerine ilk fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi 4.2. İkinci ödevin geliştirilmesi,tartışılması ve kritik verilmesi | Teorik-Uygulama |
5 | İkinci ödevin geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi | Teorik-Uygulama |
6 | İkinci ödevin geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi | Teorik-Uygulama |
7 | a) İkinci ödevin teslimi: Bireysel Çalışma, Konsept b) İkinci ödevin sunumu | Teorik-Uygulama |
8 | 8.1. Üçüncü ödev bildirimi ve tartışma: Bireysel çalışma, fonksiyonel bir mekan veçevresi üzerine odaklanma 8.2. Sketch Problem II | Teorik-Uygulama |
9 | 9.1. Üçüncü ödevin teslimi: Dördüncü ödevin bildirimi: Skeçler ve 3 Boyutlu örnekler9.2. Dördüncü ödevin geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Fonksiyon ve3B'lar | Teorik-Uygulama |
10 | Dördüncü ödevin geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Fonksiyon ve 3B'lar | Teorik-Uygulama |
11 | Dördüncü ödevin sunumu | Teorik-Uygulama |
12 | 12.1. a) Yapılan sunum üzerine tartışma ve geribildirim yapılması b) Final ödevibildirimi ve tartışma 12.2. Bireysel stüdyo kritikleri ve final projesi üzerinde tartışma | Teorik-Uygulama |
13 | Bireysel stüdyo kritikleri ve final projesi üzerinde tartışma | Teorik-Uygulama |
14 | Bireysel stüdyo kritikleri ve final projesi üzerinde tartışma | Teorik-Uygulama |
15 | Projenin teslimi ve sunumu | Teorik-Uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Internet bazlı kaynaklar |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Tasarımda çağdaş ve güncel küresel bakış açıları ve eğilimleri analiz edebileceklerdir, | 15 | 1͵2 |
2 | Çağdaş ve güncel küresel bakış açılarını kendi projelerine uyarlayabileceklerdir, | 14 | 1͵2 |
3 | Profesyonel ve kişisel bir tasarım kimliği geliştirebileceklerdir, | 14 | 1͵2 |
4 | Bireysel ve grup çalışmasının önemini tanıyabileceklerdir. | 12 | 1͵2 |
5 | Muhtemel bir kavramsal tasarım ideolojisi ve kimliği tanımlayabileceklerdir | 15͵18 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 2 | 16 | 32 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |