Mühendislik Fakültesi
Elektrik - Elektronik Mühendisliği
Ders Bilgileri
C/C++ PROGRAMLAMA DİLİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
CSE323 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üye. Omid SHARIFI |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bilgisayar programlamanın temel mantığının kavranması - Bilgisayarda problem çözme ve algoritma oluşturma yeteneklerinin kazanılması - C/C++ programlama dilinin öğrenilmesi |
İçeriği | Veri ve bilgi kavramları, veri türleri. Bir C/C++ programının ana hatları, Otomatik tür dönüşümleri, İşlem operatörleri ve işlem öncelik sırası: Atama, aritmetiksel ve bitsel operatörler, Mantıksal, karşılaştırma ve işlemli atama operatörleri. Kontrol ve karar yapıları, Algoritma kavramı ve akış şemaları, Döngüler. Diziler, İç içe döngüler, Fonksiyonlar, İşaretçiler ve yapılar, Veri dosyaları ve erişim yöntemleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrencilerin C/C++ programlamanın temellerini analiz etmesi |
2 | Bilgisayar kontrollü sistemlerle ilgili küçük ve ortak hesapları bilgisayarda en doğru ve hızlı bir şekilde yapabilecek programları hazırlayabilmeleri |
3 | Bu amaçla yazılmış paket programları da rahatlıkla kullanabilmeleri |
4 | Bu amaçla yazılmış paket programları da rahatlıkla kullanabilmeleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Veri ve bilgi kavramları, veri türleri, bir C/C++ programının ana hatları; giriş, işlem ve çıkış bölümleri, bir C/C++ programının elemanları, komutlar, sabitler ve değişkenler, stringler, ayıraçlar ve noktalama işaretleri. | Anlatım, tartışma |
2 | Otomatik tür dönüşümleri, giriş ve çıkış deyimleri. | Anlatım, tartışma, uygulama |
3 | İşlem operatörleri ve işlem öncelik sırası, atama, aritmetiksel ve bitsel operatörler. | Anlatım, tartışma, uygulama |
4 | Konu devamı ve uygulamalar. | Anlatım, tartışma, uygulama |
5 | Artırma ve azaltma operatörleri, mantıksal, karşılaştırma ve işlemli atama operatörleri, kontrol ve karar yapıları, “if-else” ve “switch” yapısı, “break” ve “continue” ifadeleri. | Anlatım, tartışma, uygulama |
6 | Algoritma kavramı ve akış şemaları. | Anlatım, tartışma, uygulama |
7 | Döngüler; “for” döngüsü, “while” döngüsü, “do-while” döngüsü, önişlemci kavramı ve komutları. | Anlatım, tartışma, uygulama |
8 | Arasınav | |
9 | Diziler, dizi oluşturma, değer atama, dizi elemanlarına erişim ve yazdırma, dizi kopyalama, dizileri döngülerde kullanma. | Anlatım, tartışma, uygulama |
10 | Çok boyutlu diziler, iç içe döngüler. | Anlatım, tartışma, uygulama |
11 | Fonksiyonlar. Fonksiyon yazma. | Anlatım, tartışma, uygulama |
12 | Fonksiyona parametre gönderme ve fonksiyondan değer döndürme. Değişken kapsamı. | Anlatım, tartışma, uygulama |
13 | İşaretçiler ve yapılar. | Anlatım, tartışma, uygulama |
14 | Veri dosyaları ve erişim yöntemleri. | Anlatım, tartışma, uygulama |
15 | Konu devamı ve uygulamalar. | Anlatım, tartışma, uygulama |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Vatansever, F., Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Seçkin Yayıncılık, 2005. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin C/C++ programlamanın temellerini analiz etmesi | 1 | 1͵2 |
2 | Bilgisayar kontrollü sistemlerle ilgili küçük ve ortak hesapları bilgisayarda en doğru ve hızlı bir şekilde yapabilecek programları hazırlayabilmeleri | 1 | 1͵2 |
3 | Bu amaçla yazılmış paket programları da rahatlıkla kullanabilmeleri | 1 | 1͵2 |
4 | Bu amaçla yazılmış paket programları da rahatlıkla kullanabilmeleri | 1 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
16 | Son Sınav | 1 | 18 | 18 |
136 |