Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Ve Yazılım Mühendisliği
Ders Bilgileri
PROGRAMLAMA DİLLERİNİN PRENSİPLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
CSE212 | Bahar | 3 | 0 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Omid SHARİFİ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı birkaç programlama dili yapısını karşılaştırmalı öğretmek ve bu programlama ortamlarında program geliştirme tekniklerini tanıtmaktır. |
İçeriği | Programlama dillerin tarihçesi ve evrimi, Programlama dili tanımı, Programlama dili çevrimi, temel programlama elemanları, temel programlama kavramları, veri tipleri ve veri yapıları, yapısal programlama kavramları, altprogramlar, programlama dillerinde modülasyon, eş zamanlılık, mantıksal, nesne yönelimli ve fonksiyonel programlama kavramları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Dilleri sınıflandırabilmek |
2 | Dilleri evrensel ölçütlere göre karşılaştırabilmek |
3 | Dillerin oluşturulması ve yürütülmesi aşamalarını keşfetmek |
4 | Dillerdeki bütünlüğü algılamak |
5 | Etkin program ve programlama dili bilincini sunmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dillerin tarihçesi ve evrimi | Anlatım, tartışma, sunum |
2 | Dil tanımlanması | Anlatım, tartışma, sunum |
3 | Dil çevrimi | Anlatım, tartışma, sunum |
4 | Temel programlama elemanları | Anlatım, tartışma, sunum |
5 | Temel programlama kavramları | Anlatım, tartışma, sunum |
6 | Veri tipleri ve veri yapıları | Anlatım, tartışma, sunum |
7 | Yapısal programlama | Anlatım, tartışma, sunum |
8 | Ara Sınav | Ölçme |
9 | Altprogramlar | Anlatım, tartışma, sunum |
10 | Parametre aktarım yöntemleri | Anlatım, tartışma, sunum |
11 | Modülasyon | Anlatım, tartışma, sunum |
12 | Programlama dillerinde eşzamanlılık | Anlatım, tartışma, sunum |
13 | Nesne yönelimli programlama kavramları | Anlatım, tartışma, sunum |
14 | Fonksiyonel programlama kavramları | Anlatım, tartışma, sunum |
15 | Mantıksal programlama kavramları | Anlatım, tartışma, sunum |
16 | Son Sınav | Ölçme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Dilleri sınıflandırabilmek | 2͵3͵4 | 1͵2 |
2 | Dilleri evrensel ölçütlere göre karşılaştırabilmek | 2͵3͵4 | 1͵2 |
3 | Dillerin oluşturulması ve yürütülmesi aşamalarını keşfetmek | 2͵3͵4 | 1͵2 |
4 | Dillerdeki bütünlüğü algılamak | 2͵3͵4 | 1͵2 |
5 | Etkin program ve programlama dili bilincini sunmak | 2͵3͵4 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
9 | Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
10 | Ödev | 3 | 5 | 15 |
11 | Ara Proje | 4 | 5 | 20 |
12 | Ara Uygulama | 2 | 5 | 10 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
16 | Son Sınav | 1 | 5 | 5 |
100 |