# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Milli Mücadele`nin başlamasını sağlayan nedenler, işgallere karşı başlatılan mücadele ile isyan bildirgesi olan Amasya Genelgesi`nin önemini kavramak. |
2 |
Ulusun çeşitli bölgelerinde başlatılan Kuva-yı Milliye hareketi, kongreler ile yeni Türk Devleti`nin ilk organı olan TBMM`nin kurulmasının önemini kavramak. |
3 |
Topyekün direncin Sakarya Muharebesi ve sonrasında Büyük Taarruz`la zaferle sonuçlanmasının altındaki vatan sevgisini anlamak. |
4 |
Yıllardır savaşan, savaşlarda yenilen, geri çekilen bir ülkede üretimin tamamen durduğu; olayları sadece tevekkülle seyreden milletimize, dünyanın en donanımlı uluslarına ve ordularına karşı mücadele bilincini kazandıran liderin hangi özellikleri olduğu. |
5 |
Medeni bir dünyada yaşamak için Atatürk İnkılabının tarihsel anlamını kavrayarak gençlerimize tarih bilinci aşılıyarak özgüvenlerini geliştirmek, |
6 |
Atatürk ilke ve devrimlerine yürekten bağlı olan; bu ilke ve devrimleri hayat felsefesi haline getiren, insan haklarına saygılı, hukukun üstünlüğüne inanan, analitik düşünceyi benimsemiş, bilimin yol göstericiliğine inanan gençler yetiştirmek, |
7 |
1923-1930 Döneminde yaşanan siyasi gelişmeler ve inkılapların önemini kavramak |
8 |
1930 ve sonrası yaşanan siyasi gelişmelerin günümüz Türkiye`sine kadar uzanan siyasi dönüşümünü anlamaya çalışmak. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Lozan Konferansının Değerlendirilmesi, Lozan'da Çözümlenemeyen Meseleler |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
2 |
Atatürk Dönemi İç Politika (Saltanatın kaldırılması, Ankara'nın başkent oluşu, Cumhuriyetin ilanı ve Halifeliğin kaldırılması) |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
3 |
Atatürk Dönemi Türk Devrimi (Siyasal Alanda Yapılan Devrimler ve Gelişmeler) |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
4 |
Atatürk Dönemi Türk Devrimi ( Hukuk Alanında Sağlık Alanında Yapılan Devrimler) |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
5 |
Atatürk Dönemi Türk Devrimi (Eğitim ve Kültür alanında Yapılan Devrimler): Tevhid-i Tedrisat kanunu, Latin harflerinin kabulü, Millet mektepleri, Türk Tarih ve Dil kurumlarının kurulması ve faaliyetleri, Türk tarih tezi, güneş-dil teorisi, 1933 Üniversite reformu, Halkevleri) |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
6 |
Ekonomi Alanında Yapılan Devrimler: İzmir İktisat Kongresi, 1929 Dünya Ekonomik Buhranı, I. Beş Yıllık Kalkınma Programı |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
7 |
Ara Sınav |
|
8 |
Atatürk Dönemi Türk Devrimi (Gündelik Yaşama Dair Düzenlemeler) |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
9 |
Mustafa Kemal Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
10 |
Atatürkçü Düşünce Sistemi Çerçevesinde Atatürk İlkeleri ve Bütünleyici İlkeleri |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
11 |
Atatürk’ün Ölümünden Sonra Türkiye Cumhuriyeti ve Gelişmeler |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
12 |
İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI SÜRECİ (1939-1945) |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
13 |
I. Dünya Savaşı Sonu ve Türkiye’deki Gelişmeler: Çok Partili Siyasi Hayata Geçiş, Demokrat Partinin Kuruluşu ve 1960 Askeri Darbesi |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
14 |
1960 Askeri Darbesi Sonrası Genel Seçimleri ve Sonrasındaki Gelişmeler Koalisyon Hükümetleri Dönemi |
Anlatım, Sunum, Tartışma, Araştırma |
15 |
Son Sınav |
|
16 |
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Milli Mücadele`nin başlamasını sağlayan nedenler, işgallere karşı başlatılan mücadele ile isyan bildirgesi olan Amasya Genelgesi`nin önemini kavramak. |
18 |
1͵2 |
2 |
Ulusun çeşitli bölgelerinde başlatılan Kuva-yı Milliye hareketi, kongreler ile yeni Türk Devleti`nin ilk organı olan TBMM`nin kurulmasının önemini kavramak. |
18 |
1͵2 |
3 |
Topyekün direncin Sakarya Muharebesi ve sonrasında Büyük Taarruz`la zaferle sonuçlanmasının altındaki vatan sevgisini anlamak. |
18 |
1͵2 |
4 |
Yıllardır savaşan, savaşlarda yenilen, geri çekilen bir ülkede üretimin tamamen durduğu; olayları sadece tevekkülle seyreden milletimize, dünyanın en donanımlı uluslarına ve ordularına karşı mücadele bilincini kazandıran liderin hangi özellikleri olduğu. |
18 |
1͵2 |
5 |
Medeni bir dünyada yaşamak için Atatürk İnkılabının tarihsel anlamını kavrayarak gençlerimize tarih bilinci aşılıyarak özgüvenlerini geliştirmek, |
18 |
1͵2 |
6 |
Atatürk ilke ve devrimlerine yürekten bağlı olan; bu ilke ve devrimleri hayat felsefesi haline getiren, insan haklarına saygılı, hukukun üstünlüğüne inanan, analitik düşünceyi benimsemiş, bilimin yol göstericiliğine inanan gençler yetiştirmek, |
18 |
1͵2 |
7 |
1923-1930 Döneminde yaşanan siyasi gelişmeler ve inkılapların önemini kavramak |
18 |
1͵2 |
8 |
1930 ve sonrası yaşanan siyasi gelişmelerin günümüz Türkiye`sine kadar uzanan siyasi dönüşümünü anlamaya çalışmak. |
18 |
1͵2 |