Meslek Yüksekokulu
Fizyoterapi
Ders Bilgileri
ROMATİZMAL HASTALIKLAR VE FİZYOTERAPİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
FTR205 | Güz | 2 | 2 | 3 | 7 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Fatma Yeşim GÖKÇAY |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Sıklıkla görülen romatolojik hastalıklarla ilgili temel düzeyde teorik bilgilerin öğretilmesidir. |
İçeriği | Osteoartrit, inflamatuar ve enfeksiyöz artritler |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Romatizmal hastalıklar konusunda genel bilgilere sahip olacaklardır. |
2 | Osteoartrit, inflamatuar artritler ve enfeksiyöz artritleri ayırt edebilecek temel bilgilere sahip olacaklardır. |
3 | Romatizmal hastalıklarda uygulanabilecek fizyoterapi modalitelerini öğrenecektir. |
4 | Romatizmal hastalıklarda kullanılan yardımcı cihazları öğrenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Osteoartrit | Ders anlatma, dinleme, not alma ve okuma, soru-cevap |
2 | Osteoartrit | Ders anlatma, dinleme, not alma ve okuma, soru-cevap |
3 | Yumuşak doku Romatizması | Ders anlatma, dinleme, not alma ve okuma, soru-cevap |
4 | Seronegatif Spondiloartropatiler | Ders anlatma, dinleme, not alma ve okuma, soru-cevap |
5 | Juvenil Romatoid Artrit | Ders anlatma, dinleme, not alma ve okuma, soru-cevap |
6 | Romatoid Artrit | Ders anlatma, dinleme, not alma ve okuma, soru-cevap |
7 | Romatoid Artrit | Ders anlatma, dinleme, not alma ve okuma, soru-cevap |
8 | Ara sınav | Yazılı |
9 | Akut Romatizmal Ateş | Ders anlatma, dinleme, not alma ve okuma, soru-cevap |
10 | Kollajen Doku Hastalıkları-SLE | Ders anlatma, dinleme, not alma ve okuma, soru-cevap |
11 | Kollajen Doku Hastalıkları | Ders anlatma, dinleme, not alma ve okuma, soru-cevap |
12 | Gut ve Kristal Artropatiler | Ders anlatma, dinleme, not alma ve okuma, soru-cevap |
13 | Enfeksiyöz artritler | Ders anlatma, dinleme, not alma ve okuma, soru-cevap |
14 | Osteoporoz | Ders anlatma, dinleme, not alma ve okuma, soru-cevap |
15 | Metabolik Kemik Hastalıkları | Ders anlatma, dinleme, not alma ve okuma, soru-cevap |
16 | Son Sınav | Yazılı |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon 1-2/Prof. Dr. Mehmet Beyazova, Prof. Dr. Yeşim Gökçe Kutsal/ 2016/ Güneş Tıp Kitabevi | ||
2 | Romatizmal Hastalıklar El Kitabı/ Dr. Ali Kemal OĞUZ/Güneş Tıp Kitabevi/2012 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Romatizmal hastalıklar konusunda genel bilgilere sahip olacaklardır. | 1͵2 | 1͵2 |
2 | Osteoartrit, inflamatuar artritler ve enfeksiyöz artritleri ayırt edebilecek temel bilgilere sahip olacaklardır. | 1͵2͵3 | 1͵2 |
3 | Romatizmal hastalıklarda uygulanabilecek fizyoterapi modalitelerini öğrenecektir. | 10͵11͵12 | 1͵2 |
4 | Romatizmal hastalıklarda kullanılan yardımcı cihazları öğrenecektir. | 3͵13͵15 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 12 | 12 |
8 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 12 | 12 |
16 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
140 |