Mühendislik Fakültesi
Endüstri Mühendisliği
Ders Bilgileri
İŞ İLETİŞİMİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
INE351 | Güz | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilerin iletişim konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak, iletişim türlerini (sözlü yazılı, sözsüz) ve modellerini öğretmek, mesleki ve günlük yaşamda iyi ve etkili bir iletişim düzeyine sahip olmak için yapılması gerekenleri öğretmek. |
İçeriği | İletişim Kavramı ve Tanımı. Niçin İletişim Kurarız? / İletişimin Öğeleri. İletişimin Türleri Sözsüz İletişim (Beden Dili, Simgesel İletişim) / Yazılı İletişim, Sözel İletişim / Sanatsal İletişim, Medyatik İletişim, Görsel İletişim / İnsan ve İletişim / Etkili İletişim. Kişilerarası İletişimin Önündeki Engeller / Aile içi İletişim, Okul ve iletişim, İş yaşamında İletişim / İkna Kavramı ve İkna Edici İletişim Kitle İletişimi ve Toplum- Kültürel İletişim / Bireysel İletişim ve Çatışma İletişim Teknolojileri ve Araçları/ Örgütsel İletişim- Halkla İlişkiler |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrencilerin iletişim konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak |
2 | Öğrencilere iletişim türlerini (sözlü yazılı, sözsüz) ve modellerini öğretmek, mesleki ve günlük yaşamda etkin iletişim kurabilmek için yapılması gerekenleri öğretmek |
3 | Öğrencilere kendini doğru ifade edebilme, dinleme, doğru algılama ve yorumlamanın öneminin anlatılması |
4 | Öğrencilerin iletişim sorunları ve çözümleri konusunda bilgilendirilmesi, |
5 | Öğrencilere sağlıklı iletişim kurma bilgi ve becerisinin kazandırılması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | İletişim Kavram Tanımı. Niçin İletişim Kurarız? | Anlatım |
2 | İletişimin Öğeleri. İletişimin Türleri | Anlatım |
3 | Sözsüz İletişim (Beden Dili, Simgesel İletişim) | Anlatım |
4 | Yazılı İletişim, Sözel İletişim | Anlatım |
5 | Sanatsal İletişim, Medyatik İletişim, Görsel İletişim | Anlatım |
6 | Etkili İletişim. Kişilerarası İletişimin Önündeki Engeller | Anlatım |
7 | Etkili konuşma yöntemleri. İletişim ve vücut dili | Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme |
9 | İletişimde işitmek-dinlemek, doğru algılama ve yorumlama, empati-sempati. | Anlatım |
10 | Öğrencilerin iş mülakatlarında kendilerini doğru ifade edebilme, yazılı dilekçelerde etkili ve anlaşılır ifadeler kullanabilme, CV hazırlayabilme yeteneklerinin geliştirilmesi. | Anlatım |
11 | Aile içi İletişim, Okul ve iletişim, İş yaşamında İletişim | Anlatım |
12 | Kitle İletişimi ve Toplum- Kültürel İletişim | Anlatım |
13 | İletişim Teknolojileri ve Araçları | Anlatım |
14 | Örgütsel İletişim- Halkla İlişkiler | Anlatım |
15 | Bireysel İletişim ve Çatışma | Anlatım |
16 | Son Sınav | Ölçme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | "İletişim ve Halkla İlişkiler"Prof.Dr.İlker Bıçakçı, MadiaCat Yayınevi, İstanbul | ||
2 | İletişim, Genel ve Teknik İletişim Ders Kitapları, İletişim ve Beden Dili Görselleri ile Sunumları, Örnek Olaylar, İletişim konusunda başarılı kişilerin, sanatçıların vb. görüntüleri. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin iletişim konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak | 5 | 1͵2 |
2 | Öğrencilere iletişim türlerini (sözlü yazılı, sözsüz) ve modellerini öğretmek, mesleki ve günlük yaşamda etkin iletişim kurabilmek için yapılması gerekenleri öğretmek | 6 | 1͵2 |
3 | Öğrencilere kendini doğru ifade edebilme, dinleme, doğru algılama ve yorumlamanın öneminin anlatılması | 6 | 1͵2 |
4 | Öğrencilerin iletişim sorunları ve çözümleri konusunda bilgilendirilmesi, | 12 | 1͵2 |
5 | Öğrencilere sağlıklı iletişim kurma bilgi ve becerisinin kazandırılması | 6 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |