Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri
Ders Bilgileri
ÇEVRE VE SOSYAL SORUMLULUK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
OSD305 | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Ayferi TUĞCU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Profesyonel yaşamda, çevresel etkilerden kaynaklanan sorunlar karşısında çevre bilinci ile sivil toplum duyarlılığını benimseterek farklı disiplinleri bir araya getirme koşulu ile sorun çözme becerisi oluşturmak, pratiğe aktarmak. |
İçeriği | Sosyal sorumluluk ve sosyal sorumluluk bilincinin anlatılması, sosyal sorumluluk projelerinin bir kaçının gözden geçirilmesi, öğrencilerin bireysel veya grup halinde sosyal sorumluluk projeleri geliştirerek uygulamaları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | çevreye karşı bireysel ve sosyal sorumlulukları arttırabilme. |
2 | çevreye karşı olası olumsuz yaklaşımların ve bu bağlamdaki toplumsal duyarsızlıkların nedenlerini tespit edebilme. |
3 | Çağımızda bilinçli ya da farkına varılmaksızın, çevreye karşı yapılan tahribatı fark edebilme |
4 | Sorun çözme sorun irdeleme ve fark edebilme ortak hedef ile başarıyı yakalama iş hayatında uyumu sağlama doğru gelecek kurma algısına sahip olma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve giriş | Sunum |
2 | Engellilerin toplumda karşılaştıkları sorunlar | Sunum |
3 | Küçük yaşta sağlık konusunda bilinçlenmenin önemi | Sunum |
4 | İlk ve acil yardımın toplumsal hayattaki önemi | Sunum |
5 | LÖSEMİ hastalıkların ailelerin üzerinde etkisi | Sunum |
6 | Çevre ve Sağlık ilişkisinin önemi | Sunum |
7 | Hayvanlara karşı sorumluluk | Sunum |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav |
9 | Rehabilitasyon teknik gezisi | Sunum |
10 | Dezavantajlı çocukların toplumsal hayatla bütünleşmelerinin önemi ve iletişim | Sunum |
11 | Huzur evi ziyareti | Sunum |
12 | Sokak çocuklarının toplumsal hayatta ki yeri | Sunum |
13 | Çevremizi tahrip eden olası faktörler. | Sunum |
14 | Çevremize karşı olası toplumsal duyarsızlıkların nedenleri. | Sunum |
15 | Kültürel çevremize karşı olumsuz yaklaşımların giderilmesine ve bu yönde bireysel ve sosyal sorumlulukların arttırılmasına yönelik görüşlerin değerlendirilmesi. | Sunum |
16 | Son Sınav | Yazılı Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Hazırlanmış ders notları ve sunular |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | çevreye karşı bireysel ve sosyal sorumlulukları arttırabilme. | 3͵4͵6͵8 | 1 |
2 | çevreye karşı olası olumsuz yaklaşımların ve bu bağlamdaki toplumsal duyarsızlıkların nedenlerini tespit edebilme. | 1͵2͵4͵9 | 1 |
3 | Çağımızda bilinçli ya da farkına varılmaksızın, çevreye karşı yapılan tahribatı fark edebilme | 4͵8 | 2 |
4 | Sorun çözme sorun irdeleme ve fark edebilme ortak hedef ile başarıyı yakalama iş hayatında uyumu sağlama doğru gelecek kurma algısına sahip olma | 4͵7͵10 | 2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 14 | 1 | 14 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
60 |