Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Prof. Dr. Fügen Özcanarslan |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu ders, sağlığın geliştirilmesi, korunması, hastalıkları erken tanı tedavi ve bakımı, hastanın ve ailenin eğitimi, rehabilitasyon konusunda bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçeriği |
Ağrı, sıvı elektrolit denge ve dengesizlikleri, yaşlılık, endokrin sistem, nöroloji, kardiyovasküler sistem, üriner sistem, kas iskelet sistemi,kan hastalıkları |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Bilgileri sentez ederek yeni durumlara uygulayabilme, eleştirisel ve
çözümsel düşünme yeteneği kazanır. |
2 |
Tedaviye yönelik çağdaş girişimleri ve hasta haklarını ve etik
yaklaşımları bilir. |
3 |
Bilgileri sentez ederek yeni durumlara uygulayabilme, eleştirisel ve
çözümsel düşünme yeteneği kazanır. |
4 |
Sağlıklı birey/hastaya bütüncül yaklaşımda bulunur |
5 |
Hastalıklara ilişkin birincil, ikincil ve üçüncül korumayı belirler, |
6 |
Hastalıklara ilişkin birincil, ikincil ve üçüncül korumayı belirler, bu
konularda eğitim yapabilme becerisi kazanır |
7 |
|
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Temel Kavramlar, Sağlığın Değerlendirilmesi, |
anlatım, tartışma, soru cevap |
2 |
Sıvı elektrolit dengesi ve dengesizlikleri, Asit baz dengesi ve dengesizlikleri, Şok ve hasta bakımı |
anlatım, tartışma, soru cevap, |
3 |
Böbrek hastalıkları |
anlatım, tartışma, soru cevap, |
4 |
Kalp hastalıkları |
anlatım, tartışma, soru cevap, |
5 |
Solunum sistemi hastalıkları |
anlatım, tartışma, soru cevap, |
6 |
Endokrin sistem hastalıkları |
anlatım, tartışma, soru cevap, |
7 |
Nörolojik hastalıklar |
anlatım, tartışma, soru cevap, |
8 |
Vize (Arasınav) |
|
9 |
Ağrılı hasta |
anlatım, tartışma, soru cevap, |
10 |
Onkolojik hastalıklar |
anlatım, tartışma, soru cevap, |
11 |
Kan hastalıkları |
anlatım, tartışma, soru cevap, |
12 |
Sindirim sistemi hastalıkları |
anlatım, tartışma, soru cevap, |
13 |
İmmün sistem hastalıkları |
anlatım, tartışma, soru cevap, |
14 |
Eklem ve bağ dokusu hastalıkları |
anlatım, tartışma, soru cevap, |
15 |
Yaşlılık |
anlatım, tartışma, soru cevap, |
16 |
Son Sınav |
|
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Akdemir Nuran, Birol Leman, “İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı”
Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara , Eylül, 2004.
|
|
|
2 |
Karadakovan A., Arslan F.E., Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım, Nobel
kitabevi,
|
|
|
3 |
Durna Z., Akın S., Özdilli K., İç hastalıkları hemşireliği uygulama rehberi,
İstanbul, 2009.
|
|
|
4 |
LeMone Priscilla, Burke, Karen M.,Clinical handbook for medical-surgical
nursing : critical thinking in client care , 3 rd ed, Upper Saddle River, N.J.
Pearson/Prentice-Hall, 2004. |
|
|
5 |
Hogan Mary Ann, Medical-surgical nursing: reviews & rationales ,Upper
Saddle River, N.J. : Pearson Prentice Hall, c2004. |
|
|
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Bilgileri sentez ederek yeni durumlara uygulayabilme, eleştirisel ve
çözümsel düşünme yeteneği kazanır. |
1͵3͵4͵12 |
1͵2 |
2 |
Tedaviye yönelik çağdaş girişimleri ve hasta haklarını ve etik
yaklaşımları bilir. |
2͵3͵4 |
1͵2 |
3 |
Bilgileri sentez ederek yeni durumlara uygulayabilme, eleştirisel ve
çözümsel düşünme yeteneği kazanır. |
6͵12 |
1͵2 |
4 |
Sağlıklı birey/hastaya bütüncül yaklaşımda bulunur |
4͵5͵9 |
1͵2 |
5 |
Hastalıklara ilişkin birincil, ikincil ve üçüncül korumayı belirler, |
9͵10 |
1͵2 |
6 |
Hastalıklara ilişkin birincil, ikincil ve üçüncül korumayı belirler, bu
konularda eğitim yapabilme becerisi kazanır |
8͵9 |
1͵2 |
7 |
|
10͵12 |
1͵2 |