Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri
Ders Bilgileri
KLİNİK BİYOKİMYA II | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
TLT206 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Dr. Ümit YAŞAR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Biyokimyasal moleküllerin metabolizmasını anlatmak ve metabolizmada yer alan parametrelerin hastalıklarla ve klinikle olan ilişkilerini ortaya çıkartmak. Hastalıkların ayırıcı tanılarını ve biyokimyasal parametrelerin kalitatf ve kantitatif tayinlrini öğretmek. |
İçeriği | Klinik biyokimyanın önemi/Su sodyum ve potasyum dengesi/Globular ve fibröz proteinler ve hastalıklarla olan ilişkşleri/Hemoglobin yapısı çeşitleri ve anemiler/Lipid metabolysim disorders/Karbonhidrat metabolisması bozuklukları/Kardiovaskular hastalıklar/Plazma proteinleri/Enzimler ve hastalıklardaki önemi/Karaciğer görevi ve bozuklukları/Kalsiyum fosfat ve magnezyum dengesi |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Hastalıkların oluşumu ile biyokimyasal moleküllerin metabolizması arasındaki ilişkiyi anlamak |
2 | Hastalıkların ayırıcı tanılarını ve hastalıklarla ilgili biyokimyasal parametrelerin tayinini öğrenmek |
3 | Biyokimyasal parametrelerin hastalıkları nasıl etkilediğini öğrenmek |
4 | Laboratuar tekniklerinin tanıyı nasıl etkilendiğini öğrenmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Klinik biyokimyanın önemi | Anlatım, tartışma, sunum |
2 | Globular ve fibroz proteinler ve hastalıklar ile olan ilişkisi | Anlatım, tartışma, sunum |
3 | Karbohidrat metabolizması ve bozuklukları | Anlatım, tartışma, sunum |
4 | Lipid metabolizma bozuklukları | Anlatım, tartışma, sunum |
5 | Lipid metabolizma bozuklukları | Anlatım, tartışma, sunum |
6 | Kardiovasküler hastalıklar | Anlatım, tartışma, sunum |
7 | Ara sınav | |
8 | Enzimler ve klinik tanıdaki önemleri | Anlatım, tartışma, sunum |
9 | Enzimler ve klinik tanıdaki önemleri | Anlatım, tartışma, sunum |
10 | Karaciğer görevi ve bozuklukları | Anlatım, tartışma, sunum |
11 | Karaciğer görevi ve bozuklukları | Anlatım, tartışma, sunum |
12 | Kalsiyum fosfat ve magnezyum dengesi ve hastalıklarla olan ilişkileri | Anlatım, tartışma, sunum |
13 | Hormonlar | Anlatım, tartışma, sunum |
14 | Hormon Metabolizması | Anlatım, tartışma, sunum |
15 | Sınav Hazırlığı | Anlatım, tartışma, sunum |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Ders sunumları | ||
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Hastalıkların oluşumu ile biyokimyasal moleküllerin metabolizması arasındaki ilişkiyi anlamak | 3͵4 | 1͵2 |
2 | Hastalıkların ayırıcı tanılarını ve hastalıklarla ilgili biyokimyasal parametrelerin tayinini öğrenmek | 5͵7 | 1͵2 |
3 | Biyokimyasal parametrelerin hastalıkları nasıl etkilediğini öğrenmek | 5͵6 | 1͵2 |
4 | Laboratuar tekniklerinin tanıyı nasıl etkilendiğini öğrenmek | 4͵5 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
120 |