Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri
Ders Bilgileri
MOLEKÜLER BİYOLOJİK TEKNİKLER | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
TLT203 | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Fatma YILDIZ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Öğrencilerin moleküler biyolojik yöntemlerle ilgili bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır |
İçeriği | Moleküler yöntemler hakkında genel bilgiler, Moleküler yöntemlerin laboratuvardaki yeri, DNA izolasyon yöntemleri, PCR yöntemleri, PCR miksi hazırlamak, Agaroz hazırlamak, Agaroz jel elektroforezi yapmak, RFLP yöntemleri, Multipleks PCR yöntemi, Blotlama teknikleri ve kullanımı. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Çeşitli vücut sıvı ve dokularından DNA izole eder. |
2 | Agaroz jeli hazırlar |
3 | PCR gibi moleküler yöntemleri uygulamak ve değerlendirmek |
4 | RFLP Yapmak ve değerlendirmek |
5 | Blotlama teknikleri ve kullanımını öğrenmek ve değerlendirmek |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Moleküler yöntemler hakkında genel bilgiler | Anlatım, Powerpoint sunumu, Soru-cevap, Uygulamalı yöntem |
2 | Moleküler yöntemlerin rutin laboratuvardaki yeri ve önemi | Anlatım, Powerpoint sunumu, Soru-cevap, Uygulamalı yöntem |
3 | Mikroorganizma, insan kanı ve doku örneklerinden DNA izolasyon yöntemleri | Anlatım, Powerpoint sunumu, Soru-cevap, Uygulamalı yöntem |
4 | Mikroorganizma, insan kanı ve doku örneklerinden DNA izolasyonu | Anlatım, Powerpoint sunumu, Soru-cevap, Uygulamalı yöntem |
5 | Polimeraz zincir reaksiyonu (PCR), real time PCR ve PCR çeşitleri | Anlatım, Powerpoint sunumu, Soru-cevap, Uygulamalı yöntem |
6 | PCR için gerekli kimyasal maddeler ve tamponlar | Anlatım, Powerpoint sunumu, Soru-cevap, Uygulamalı yöntem |
7 | PCR hazırlamak, Miks dağılımı yapmak ve amplifikasyonu sağlamak | Anlatım, Powerpoint sunumu, Soru-cevap, Uygulamalı yöntem |
8 | Ara sınav | Sorular ve Cevaplar |
9 | Agaroz tartmak ve çözmek, Agaroz tankını hazırlamak ve agarozu dökmek | Anlatım, Powerpoint sunumu, Soru-cevap, Uygulamalı yöntem |
10 | Agaroz jeline DNA aplike etmek, yürütmek ve görüntülemek | Anlatım, Powerpoint sunumu, Soru-cevap, Uygulamalı yöntem |
11 | RFLP karışımı hazırlamak, karışımın dağılımını yapmak ve kesimi başlatmak | Anlatım, Powerpoint sunumu, Soru-cevap, Uygulamalı yöntem |
12 | Agaroz jeline RFLP ürününü aplike etmek ve yürütmek, değerlendirmek | Anlatım, Powerpoint sunumu, Soru-cevap, Uygulamalı yöntem |
13 | Multipleks PCR karışımı hazırlamak, Multipleks PCR karışımının dağılımı yapmak ve amplifikasyonu başlatmak | Anlatım, Powerpoint sunumu, Soru-cevap, Uygulamalı yöntem |
14 | Blotlama Teknikleri | Anlatım, Powerpoint sunumu, Soru-cevap, Uygulamalı yöntem |
15 | Blotlama Teknikleri | Anlatım, Powerpoint sunumu, Soru-cevap, Uygulamalı yöntem |
16 | Son Sınav | Sorular ve Cevaplar |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Sorumlu öğretim elemanı Ders Sunuları | ||
2 | Temizkan G, Arda N (2008). Moleküler Biyolojide Kullanılan Yöntemler, Nobel Tıp Kitabevi. | ||
3 | Muhsin Konuk (2004). Moleküler Biyoloji, Nobel yayınevi. | ||
4 | Hames BD, Rickwood D. (1990). Gel electrophoresis of proteins, Oxford Un. Pres. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %30 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %20 | Laboratuar | Laboratuar |
3 | %50 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Çeşitli vücut sıvı ve dokularından DNA izole eder. | 1͵2͵3͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵12͵13 | 1͵2͵3 |
2 | Agaroz jeli hazırlar | 1͵2͵3͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵12͵13 | 1͵2͵3 |
3 | PCR gibi moleküler yöntemleri uygulamak ve değerlendirmek | 1͵2͵3͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵12͵13 | 1͵2͵3 |
4 | RFLP Yapmak ve değerlendirmek | 1͵2͵3͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵12͵13 | 1͵2͵3 |
5 | Blotlama teknikleri ve kullanımını öğrenmek ve değerlendirmek | 1͵2͵3͵5͵6͵7͵8͵9͵10͵12͵13 | 1͵2͵3 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 1 | 2 | 2 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
120 |