Meslek Yüksekokulu
Grafik Tasarımı
Ders Bilgileri
TASARIM STÜDYO | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
GRF242 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 8 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | yok |
---|---|
Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör.Orhan KARAKAPLAN |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | "Tasarım, kompozisyon ve anlatım teknikleri açısından bilgilendirerek, tasarlama gücünü ve yaratıcı yönlerini geliştirmek amacıyla simgesel ve kavramsal grafik tasarımlarını stüdyo ortamına taşıma çalışmaları yapmak. " |
İçeriği | Beceri ve tasarım-inşa sürecinde öğrenilen tasarım derslerini öğrencilerin bilgi yetisi ile birleştirerek, bazı teknik ekipmanlarla işlevsel bir yapı oluşturmak. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Görsel iletişimin temel elemanlarını kullanabilme |
2 | Kavramları görselleştirebilme yeteneği |
3 | Farklı sunum alanlarına özgü çözüm üretebilme |
4 | Tasarım sürecinde kavramları somut hale getirecek kompleks etkileşimli tasarlama sürecini planlayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Afiş, reklam vb. görsel metinlerin üretimindeki amaç. | Anlatım, görsel sunum |
2 | Afiş, reklam vb. görsel metinlerin üretimindeki amaç. | Anlatım, görsel sunum |
3 | Afiş, logo, reklam filmi gibi metinlerde dil. | Anlatım, görsel sunum |
4 | Afiş, logo, reklam filmi gibi metinlerde dil. | Anlatım, görsel sunum |
5 | Stüdyo projesi | analiz,tartışma,sunum |
6 | Stüdyo projesi analiz ve tartışma | analiz,tartışma,sunum |
7 | Stüdyo projesi analiz ve tartışma | analiz,tartışma,sunum |
8 | ara sınav | Proje teslim |
9 | İleti alımlayıcısı ile ürün tüketicisi arasındaki ilişki ve bu çerçevede reklamın hedefi. | Anlatım, görsel sunum |
10 | İleti alımlayıcısı ile ürün tüketicisi arasındaki ilişki ve bu çerçevede reklamın hedefi. | Anlatım, görsel sunum |
11 | Görüntü ile (varsa) sözün birlikteliğinde gözetilmesi gereken noktalar. | Anlatım, görsel sunum |
12 | Görüntü ile (varsa) sözün birlikteliğinde gözetilmesi gereken noktalar. | Anlatım, görsel sunum |
13 | Stüdyo projesi | Analiz,tartışma,sunum |
14 | Stüdyo projesi analiz ve tartışma | Analiz,tartışma,sunum |
15 | Stüdyo projesi analiz ve tartışma | Analiz,tartışma,sunum |
16 | Son Sınav | Proje teslim |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Reklamların Dili - Reklamlarda Anlam ve İdeoloji, Judith Williamson, Ütopya Yayınevi / Medya-İletişim Dizisi. | ||
2 | Kendini Yaratan İnsnan, Gordon Childe, Varlık Yayınları. | ||
3 | İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer, Dost yayınevi. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Görsel iletişimin temel elemanlarını kullanabilme | 1͵2͵3͵4͵12 | 1͵2 |
2 | Kavramları görselleştirebilme yeteneği | 1͵2͵3͵4͵12 | 1͵2 |
3 | Farklı sunum alanlarına özgü çözüm üretebilme | 1͵2͵3͵4͵12 | 1͵2 |
4 | Tasarım sürecinde kavramları somut hale getirecek kompleks etkileşimli tasarlama sürecini planlayabilir. | 1͵2͵3͵4͵12 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 1 | 2 | 2 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 1 | 2 | 2 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
123 |