Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
|
Dili |
İngilizce |
Türü |
Zorunlu |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Dr. Öğr. Üyesi Türker ERTEM |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
|
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Mühendislik matematiğinin temel konularından limit, türev ve integralin matematiksel bir bütünlük içinde verilmesi |
İçeriği |
Limit, limit tanımı, sonsuzda limit. Türev kavramı, türev tanımı, türev alma kuralları, örtük türev alma, ilintili değişimler. Maximum ve minimum, konkavlık, eğri çizimi, optimizasyon. Alan problemi, belirli integral, Calculus´un temel teoremi, yerine koyma kuralı. Transendental fonksiyonlar, türevleri ve integralleri, belirsiz limitler ve L´Hospital kuralı. Kısmi integraller ve diğer integral alma yöntemleri. |
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
İlgili disipline ilişkin matematik, fen ve mühendislik konularında yeterli bilgi; Mühendislik problemlerini modellemek ve çözmek için bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanma becerisi. |
2 |
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
3 |
Gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar altında karmaşık bir sistem, süreç, cihaz veya ürünü, arzulanan sonucu karşılayacak şekilde tasarlayabilme; Modern tasarım yöntemlerini bu amaçla uygulayabilme. (Gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar, tasarımın niteliğine göre, ekonomik ve çevresel konular, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik konuları ve sosyal ve siyasi konular gibi faktörleri içerebilir.) |
4 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve araçları tasarlama, seçme ve kullanma becerisi; Bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
5 |
Mühendislik problemlerini araştırmak için deneyler tasarlayıp yürütebilme, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Fonksiyonlara giriş |
Klasik ders anlatma |
2 |
Limit kavramı, limit tanımı |
Klasik ders anlatma |
3 |
Sonsuzda limit, limit olarak sonsuz, süreklilik |
Klasik ders anlatma |
4 |
Teğet problemi, türev tanımı |
Klasik ders anlatma |
5 |
Türev alma formülleri, trigonometrik fonsksiyonların türevleri |
Klasik ders anlatma |
6 |
Zincir kuralı, yüksek dereceli türevler, kapalı fonskiyon türevi |
Klasik ders anlatma |
7 |
Fonksiyon grafiği çizimi, uygulamalı optimizasyon problemleri |
Klasik ders anlatma |
8 |
Konu tekrarı ve arasınav |
|
9 |
Alan problemi, belirli integral ve özellikleri |
Klasik ders anlatma |
10 |
Calculusun temel teoremi, belirsiz integral, değişken değiştirme kuralı |
Klasik ders anlatma |
11 |
Üstlü ve logaritmik fonksiyonlar |
Klasik ders anlatma |
12 |
Ters trigonometrik fonskiyonlar, limit belirsizlikleri ve LHospital kuralı |
Klasik ders anlatma |
13 |
Kısmi, trigonometrik integralller, trigonometrik değişken değiştirme |
Klasik ders anlatma |
14 |
Rasyonel fonksiyonların integralleri, rasyonelleştiren değişken değiştirme |
Klasik ders anlatma |
15 |
|
|
16 |
Final sınavı |
Sınav |
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
İlgili disipline ilişkin matematik, fen ve mühendislik konularında yeterli bilgi; Mühendislik problemlerini modellemek ve çözmek için bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanma becerisi. |
1͵2 |
1 |
2 |
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
1͵3 |
1 |
3 |
Gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar altında karmaşık bir sistem, süreç, cihaz veya ürünü, arzulanan sonucu karşılayacak şekilde tasarlayabilme; Modern tasarım yöntemlerini bu amaçla uygulayabilme. (Gerçekçi kısıtlamalar ve koşullar, tasarımın niteliğine göre, ekonomik ve çevresel konular, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik konuları ve sosyal ve siyasi konular gibi faktörleri içerebilir.) |
3 |
1 |
4 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve araçları tasarlama, seçme ve kullanma becerisi; Bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi |
1͵2͵8 |
2 |
5 |
Mühendislik problemlerini araştırmak için deneyler tasarlayıp yürütebilme, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
4͵8 |
1͵2 |