Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Ve Yazılım Mühendisliği
Ders Bilgileri
ARDUİNO PROGRAMLAMA |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
CSE313 |
Güz |
2 |
2 |
3 |
5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
Yok |
Dili |
İngilizce |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş ALLAHVERDİ |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
Yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Öğrenciye Arduino'nun temel çalışma ilkelerini anlatmak. |
İçeriği |
Arduino programlama kodları ve Arduino sensörleri. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Arduino programlama arayüzü ve programlama kodlarını anlayabilme becerisi. |
2 |
Elektronik sensörlerin çalışma ilkelerini anlayabilme becerisi. |
3 |
Arduino donanımını öğrenme becerisi. |
4 |
Deney tasarlayabilme ve yapabilme, veri toplayabilme ve araştırılan mühendislik problemlerinin sonuçlarını analiz edebilme ve yorumlayabilme becerisi. |
5 |
Disiplin içi veya disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme becerisi. |
6 |
Bireysel çalışma becerisi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Arduino Web Editör ve Arduino Sensörler |
Ders |
2 |
Arduino Programlama Kodları |
Ders |
3 |
Arduino Projelerinin Seçimi |
Ders |
4 |
Proje |
Atölye |
5 |
Proje |
Atölye |
6 |
Proje |
Atölye |
7 |
Proje |
Ders |
8 |
Ara Sınav |
Proje Teslimi |
9 |
Proje |
Atölye |
10 |
Proje |
Atölye |
11 |
Proje |
Atölye |
12 |
Proje |
Atölye |
13 |
Proje |
Atölye |
14 |
Proje |
Atölye |
15 |
Proje |
Atölye |
16 |
Son Sınav |
Proje Teslimi |
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Beginning Arduino, Michael McRoberts, 2010, ISBN-13 (pbk): 978-1-4302-3240-7 |
|
|
2 |
Arduino Öğreniyorum, Hikmet ŞAHİN, 2016, Dahi Yayıncılık. |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Arduino programlama arayüzü ve programlama kodlarını anlayabilme becerisi. |
2͵3͵4 |
1͵2 |
2 |
Elektronik sensörlerin çalışma ilkelerini anlayabilme becerisi. |
2͵3͵4 |
1͵2 |
3 |
Arduino donanımını öğrenme becerisi. |
2͵3͵4 |
1͵2 |
4 |
Deney tasarlayabilme ve yapabilme, veri toplayabilme ve araştırılan mühendislik problemlerinin sonuçlarını analiz edebilme ve yorumlayabilme becerisi. |
2͵3͵4 |
1͵2 |
5 |
Disiplin içi veya disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme becerisi. |
2͵3͵4 |
1͵2 |
6 |
Bireysel çalışma becerisi. |
2͵3͵4 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
4 |
56 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
1 |
2 |
2 |
8 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
2 |
10 |
20 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
1 |
4 |
4 |
16 |
Son Sınav |
1 |
10 |
10 |
|
120 |