Meslek Yüksekokulu
Anestezi
Ders Bilgileri
DAVRANIŞ BİLİMLERİ |
Kodu |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Ulusal Kredisi |
AKTS Kredisi |
Saat / Hafta |
ANS214 |
Bahar |
2 |
0 |
2 |
2 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) |
yok |
Dili |
Türkçe |
Türü |
Seçmeli |
Seviyesi |
Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) |
Prof.Dr.Kamuran ELBEYOĞLU |
Öğretim Sistemi |
Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar |
yok |
Staj Durumu |
Yok |
Amacı |
Bu ders kapsamında psikolojiye ilişkin giriş niteliğinde temel bilgi, süreç ve kavramların öğrenciye aktarılması hedeflenmektedir. Dersin temel amacı insan davranışı ve bilişsel süreçlerine yönelik Psikoloji alanında yürütülmüş araştırma bulgularını ve geliştirilmiş kuramların temel önermelerini öğrencilerle paylaşmaktır. |
İçeriği |
Bu ders, psikolojinin tarihi, tanımı ve temel bilim çalışması yapan alt dallarının ilgi alanları ve yaklaşımlarını içerir.
|
Dersin Öğrenim Çıktıları
# |
Öğrenim Çıktıları |
1 |
Psikolojiyi tanımlar. |
2 |
Psikolojinin alt alanlarını bilir. |
3 |
Fizyolojik psikolojinin ve öğrenme psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımlarını söyler. |
4 |
Duyum ve algı psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımlarını söyler. Farklı bilinç hallerinin neler olduğunu söyler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# |
Konular |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
psikolojiye giriş |
klasik ders anlatma |
2 |
psikolojiye giriş |
klasik ders anlatma |
3 |
davranış |
klasik ders anlatma |
4 |
davranış |
klasik ders anlatma |
5 |
duyum ve algı |
klasik ders anlatma |
6 |
duyum ve algı |
klasik ders anlatma |
7 |
bilinç |
klasik ders anlatma |
8 |
sınav |
ara sınav |
9 |
bilinç |
klasik ders anlatma |
10 |
öğrenme |
klasik ders anlatma |
11 |
öğrenme |
klasik ders anlatma |
12 |
hafıza |
klasik ders anlatma |
13 |
hafıza |
klasik ders anlatma |
14 |
bağlanma |
klasik ders anlatma |
15 |
tekrar |
klasik ders anlatma |
16 |
Son Sınav |
son sınav |
Resources
# |
Malzeme / Kaynak Adı |
Kaynak Hakkında Bilgi |
Referans / Önerilen Kaynak |
1 |
Robert S Feldman. ; Understanding Psychology, McGraw-Hill, USA, 2005 ISBN: 0-07-288665-X
|
|
|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# |
Ağırlık |
Çalışma Türü |
Çalışma Adı |
1 |
%40 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
2 |
%60 |
Son Sınav |
Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# |
Öğrenim Çıktıları |
Program Çıktıları |
Ölçme ve Değerlendirme |
1 |
Psikolojiyi tanımlar. |
9 |
1 |
2 |
Psikolojinin alt alanlarını bilir. |
9 |
1 |
3 |
Fizyolojik psikolojinin ve öğrenme psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımlarını söyler. |
9 |
1͵2 |
4 |
Duyum ve algı psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımlarını söyler. Farklı bilinç hallerinin neler olduğunu söyler. |
9 |
1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# |
Etkinlik |
Adet |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
1 |
Ders Süresi |
14 |
2 |
28 |
2 |
Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
3 |
Sunum ve Seminer Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
4 |
İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması |
0 |
0 |
0 |
5 |
Belge/Bilgi listeleri oluşturma |
0 |
0 |
0 |
6 |
Atölye |
0 |
0 |
0 |
7 |
Ara Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
9 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
11 |
Ara Proje |
0 |
0 |
0 |
12 |
Ara Uygulama |
0 |
0 |
0 |
13 |
Son Proje |
0 |
0 |
0 |
14 |
Son Uygulama |
0 |
0 |
0 |
15 |
Son Sınav için Hazırlık |
0 |
0 |
0 |
16 |
Son Sınav |
1 |
2 |
2 |
|
60 |