Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Ve Yazılım Mühendisliği
Ders Bilgileri
YAZILIM LABORATUVARI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
CSE232 | Bahar | 2 | 3 | 3 | 3 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Omid SHARİFİ |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Yazılım endüstrisinde çok ihtiyaç duyulan ekip çalışması becerilerini geliştirmek. Ekip çalışması bugünün mühendislik eğitiminin önemli bir parçası olarak kabul edilmiştir ve bu nedenle, programımız için akreditasyon gereksinimlerinde açıkça belirtilmiştir. Konularında sunumlarla öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmek. Üst düzey yazılım modellerinden kod üreten gerçek zamanlı nesneye yönelik sistemler için Model Driven Development ticari aracı ile pratik bir hands-on deneyimi edinmek. Bu yıl, UML tabanlı bir mühendislik aracı olan Rational Rose RealTime'ı kullanıyoruz; özellikle çeşitli alanlar için karmaşık olay odaklı gerçek zamanlı yazılım uygulamaları geliştirmek için optimize edilmiştir. |
İçeriği | Bu ders, büyük yazılım sistemlerinin üretimi ile ilgili kavramları ve teknikleri tanıtmaktadır. Öğrencilere, kullanışlı soyutlamaların tanımlanması ve tanımlanması üzerine bir programlama yöntemi öğretilmektedir. Konular, modülerlik, özellik, veri soyutlama, nesne modelleme, tasarım kalıpları ve testleri içerir. Öğrenciler, bireysel ve grup halinde çalışan, çeşitli boyutlarda çeşitli programlama projelerini tamamlarlar. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Kursun sonunda her öğrenci bir yazılımın tüm yönlerini geliştirme projesi dahil edilerek deneyimleyecektir. |
2 | Hedefleri ve öncelikleri tanımlamak için bir müşteri ile birlikte çalışmak |
3 | Sistem tasarlamak |
4 | Çok kişili bir proje planlama ve takvimlendirm |
5 | Etkili iletişim, toplantıların yürütülmesi |
6 | Teknik dokümantasyon yazma, kod yazma ve test etme |
7 | Sistemi konuşlandırma, halka açık sunumlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Giriş | Anlatım, tartışma, sunum |
2 | Nesne semantiği | Anlatım, tartışma, sunum |
3 | Subclassing | Anlatım, tartışma, sunum |
4 | Özellikler | Anlatım, tartışma, sunum |
5 | Test | Anlatım, tartışma, sunum |
6 | Nesne model gösterimleri | Anlatım, tartışma, sunum |
7 | Arasınav | Ölçme |
8 | Soyutlama fonksiyonları | Anlatım, tartışma, sunum |
9 | Bağımlılıklar ve ayırma | Anlatım, tartışma, sunum |
10 | Polimorphism | Anlatım, tartışma, sunum |
11 | Alt tipler ve alt sınıflar | Anlatım, tartışma, sunum |
12 | Sınıflar ve arayüzler | Anlatım, tartışma, sunum |
13 | Kullanılabilirlik, dizayn desenleri, ufak yazılım ekbi yönetme | Anlatım, tartışma, sunum |
14 | ||
15 | ||
16 | Son Sınav | Ölçme |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Kursun sonunda her öğrenci bir yazılımın tüm yönlerini geliştirme projesi dahil edilerek deneyimleyecektir. | 4͵6͵10 | 1͵2 |
2 | Hedefleri ve öncelikleri tanımlamak için bir müşteri ile birlikte çalışmak | 4͵6͵10 | 1͵2 |
3 | Sistem tasarlamak | 4͵6͵10 | 1͵2 |
4 | Çok kişili bir proje planlama ve takvimlendirm | 4͵6͵10 | 1͵2 |
5 | Etkili iletişim, toplantıların yürütülmesi | 4͵6͵10 | 1͵2 |
6 | Teknik dokümantasyon yazma, kod yazma ve test etme | 4͵6͵10 | 1͵2 |
7 | Sistemi konuşlandırma, halka açık sunumlar | 4͵6͵10 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Uygulama | 1 | 1 | 1 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
90 |