Mühendislik Fakültesi
Bilgisayar Ve Yazılım Mühendisliği
Ders Bilgileri
İŞLETİM SİSTEMLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi |
Saat / Hafta | |||||
CSE301 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | YOK |
---|---|
Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Yrd. Doç. Dr. Maryam Eskandari |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | İşletim sistemleri ile bu sistemleri oluşturan yazılım ve donanım unsurlarının öğretilmesi |
İçeriği | İşletim sistemlerin genel yapısı, donanım ve yazılım özellikleri, çeşitleri ve uygulama alanları |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Öğrenciler farklı işletim sistemi tasarımlarını öğreneceklerdir. |
2 | Öğrenciler işletim sistemi açısından giriş-çıkış cihazlarının nasıl algılandığını ve yönetildiğini öğreneceklerdir. |
3 | Öğrenciler işlem (process) ve işlem parçacığı (thread) oluşturma ile ilgili temel kavramları ve işlem çalıştırma algoritmalarını öğreneceklerdir. |
4 | Öğrenciler işlemler arası haberleşme mekanizmalarını öğreneceklerdir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | İşletim sisteminin ve işletim sistemine ait genel kavramların tanımı ile işletim sistemlerinin gelişim tarihçesi | Anlatım, tartışma, sunum |
2 | Bilgisayar sistemlerinde işletim sistemlerinin desteklenmesi için ihtiyaç duyulan genel donanım özellikleri | Anlatım, tartışma, sunum |
3 | Proses kavramı ve proses yönetimi için uygulanan temel yöntemler | Anlatım, tartışma, sunum |
4 | Proses çalıştırma yöntemlerinin incelenmesi ve karşılaştırılması | Anlatım, tartışma, sunum |
5 | Prosesler arası haberleşme ve senkronizasyon sağlanması, deadlock kavramı ve çözüm yöntemleri | Anlatım, tartışma, sunum |
6 | Bellek yönetimi, çok kullanıcılı sistemlerdeki önemi, gerçek bellek ile sanal bellek kavramlarının tanıtılması | Anlatım, tartışma, sunum |
7 | Ara sınav | Anlatım, tartışma, sunum |
8 | Sanal bellek oluşturulması için kullanılan yöntemler ve gerekli donanım özellikleri | Anlatım, tartışma, sunum |
9 | Paging ve segmentation yönetmlerinin incelenmesi ve karşılaştırılması | Anlatım, tartışma, sunum |
10 | Giriş-çıkış sistemlerinin tanıtılması ve bellek hiyerarşisi içindeki yerleri | Anlatım, tartışma, sunum |
11 | Giriş-çıkış sistemlerinin çalışma prensipleri, sıralı ve rasgele erişim | Anlatım, tartışma, sunum |
12 | Giriş-çıkış sistemlerinin kullanıcılar arasında paylaştırılması, sanal giriş-çıkış birimi kavramı | Anlatım, tartışma, sunum |
13 | File sisteminin tanıtılması, düz ve hiyerarşik yapıya sahip file sistemlerinin karşılaştırılması | Anlatım, tartışma, sunum |
14 | Mantıksal file sistemi ile fiziksel çevre birimler arasındaki ilişkinin ve çok kullanıcılı sistemlerde paylaşım ve güvenlik ihtiyaçlarının incelenmesi | Anlatım, tartışma, sunum |
15 | Mantıksal file sistemi ile fiziksel çevre birimler arasındaki ilişkinin ve çok kullanıcılı sistemlerde paylaşım ve güvenlik ihtiyaçlarının incelenmesi-Devam | Anlatım, tartışma, sunum |
16 | Son Sınav | Anlatım, tartışma, sunum |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Operating System Concepts, Abraham Silberschatz, Peter Baer Galvin, Addison-Wesley |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | %40 | Ara Sınav | Ara Sınav |
2 | %60 | Son Sınav | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler farklı işletim sistemi tasarımlarını öğreneceklerdir. | 3͵4 | 1͵2 |
2 | Öğrenciler işletim sistemi açısından giriş-çıkış cihazlarının nasıl algılandığını ve yönetildiğini öğreneceklerdir. | 3͵4 | 1͵2 |
3 | Öğrenciler işlem (process) ve işlem parçacığı (thread) oluşturma ile ilgili temel kavramları ve işlem çalıştırma algoritmalarını öğreneceklerdir. | 3͵4 | 1͵2 |
4 | Öğrenciler işlemler arası haberleşme mekanizmalarını öğreneceklerdir. | 3͵4 | 1͵2 |
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
1 | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
2 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
3 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
4 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
5 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
6 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
8 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
9 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
10 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Proje | 1 | 5 | 5 |
12 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Proje | 1 | 5 | 5 |
14 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
16 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
114 |